Han, wat leuk dat je verwachtingen ten opzichte van de Drie Musketiers zijn uitgekomen. Alleen jammer van de understudy, zoals de reserve-spelers genoemd worden. Hoewel: je zegt zelf dat ze nog beter zong dan Tooske. Nu kun je zeggen van Tooske wat je wil, maar ik vind het toch een knappe prestatie dat ze deze rol op zich durfde te nemen.
Ik heb vorig jaar het geluk gehad om via een prijsvraag van L1 (jou wel bekend, voor degenen die niet weten wat dat is: de regionale radio- en televisiezender in Limburg) twee premierekaarten voor de Sound of Music te winnen. Ik kende fragmenten van de film, en wist dat iedereen een soort van natuurlijke sympathie voor Maria von Trapp had.
Maaike Widdershoven speelt er de sterren van de hemel, maar ook Celine Purcell (die de oudste dochter Lisl speelde) liet zien dat er nog veel verborgen talent in Nederland rondloopt.
Wat ik ook een mooie ervaring vond: Miss Saigon. Ik had helaas het geld niet voor de uitvoering in Londen, dus ik moest het doen met de Nederlandse versie, waar Linda Wagenmakers haar mooiste rol heeft gespeeld. Ik had het geluk de originele cast te treffen, hoewel in sommige gevallen de reserves er ook iets van kunnen. Net zoals bijna iedere bezoeker, verliet ik na de voorstelling de zaal met tranen in mijn ogen.
En nog steeds, als ik liedjes uit de musical hoor, blijf ik even stilstaan, om het liedje helemaal te horen. Er zit iets in die musical, ik kan het gevoel niet omschrijven, dat hem speciaal maakt. Vanaf het moment dat Miss Saigon op de planken kwam (eind jaren 80), wilde ik er al naartoe, maar het duurde nog tot eind 1996 voordat ons land aan de beurt was.