Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2106112 keer)

Offline n@ncy

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #12200 Gepost op: 26-10-2003, 13:35:28 »
Heb ergens wel een keer een tip gelezen of de klok nu vooruit of achteruit moet. In de winter wordt het kouder, is het veel donker enzo waardoor de meeste mensen vinden dat we er op "achteruit" gaan. En in de lente wordt het weer mooi weer, lang licht, iedereen vrolijk en dus gaan we er op "vooruit"  ::) kweet niet of iemand er wat aan heeft, maar ik onthoud het zo meestal wel.
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #12201 Gepost op: 26-10-2003, 13:41:40 »
Ik hoop het te onthouden, n@ncy, ik hoop alleen tegen die tijd dat ik nog weet welke klokken ik nu vooruit, en welke ik achteruit heb gezet.

Maar goed dat ik OOk teletekst heb.....en een paar atoomklokken. Nu alleen de forumklok nog, die blijf ijzerenheinig een paar minuten VOOR lopen. Loopt zeker op suikerwater.

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #12202 Gepost op: 26-10-2003, 14:32:19 »
Makkelijker is om te onthouden dat in het VOORjaar de klok een uur VOORuit gaat, die is makkelijker

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #12203 Gepost op: 26-10-2003, 14:56:37 »
ik kan het altijd onthouden omdat ik ooit wel eens de wintertijd op mijn verjaardag (dus najaar) had en dat vond ik toen zo erg, omdat ik een uur langer op mijn cadeautjes moest wachten ;D ok, niet dat iemand anders hier iets aan heeft maargoe...
maar nu benk dr alleen maar blij om, uurtje uitslapen!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #12204 Gepost op: 26-10-2003, 18:14:27 »
Ik ben er ook geen ster in, khad de klok stilgezet en toen een uur voorbij was, draaide ik hem weer een uur verder, waardoor ik hem weer een uur stil moest zetten. (je weet wel, zo'n ouderwetse klok, die je niet trug mag draaien)  :-[

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #12205 Gepost op: 26-10-2003, 18:25:02 »
Dan is 11/23 uur vooruit draaien de enige oplossing, Chriz. Het gebeurt inderdaad met van die ouderwetse opa-klokken met dat diepe bimbamgeluid (ik weet niet hoe dat in het vlaams klinkt, Chriz ;D ;D), dat je de klok naar de filistijnen helpt, als je de klok een uur terug wil draaien.

Jullie dachten toch zeker niet serieus dat ik niet wist wat er nou met die klokken moest gebeuren he? Ik was maar WAT blij met dat ene uur extra. Als we nou eens met zijn allen die forumklok een beetje gaan vertragen, dan hebben we kans dat die tegen de jaarwisseling goed loopt.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #12206 Gepost op: 28-10-2003, 00:03:16 »
...Weer even spijbelen...
...maar daardoor wel iets langer uitgeslapen dan ik wilde, najah...

Ondeugend hoor!

Citaat
Bertha: jij ook veel beterschap!! (ook al is het dan niet ernstig, blijft toch irritant om je niet lekker te voelen)

Hmm, ik vind het nieteens zo heel erg als je zo een beetje niet echt heel ziek bent, maar toch een beetje. Je wordt net iets vriendelijker behandeld, je hebt overal een excuus voor, als je toch 'iets' doet ben je heeeeel dapper. ;D
Ik probeer zo toch wat goeds uit iets vervelends te halen. :)
Maar ik ben alweer aan de beterende hand hoor! (Al is het wel heel dapper van me om toch weer achter de computer te kruipen ;))

Ik ben er ook geen ster in, khad de klok stilgezet en toen een uur voorbij was, draaide ik hem weer een uur verder, waardoor ik hem weer een uur stil moest zetten. (je weet wel, zo'n ouderwetse klok, die je niet trug mag draaien)  :-[

De afgelopen jaren weiger ik ze (de wekker en klok op mijn kamer) te verzetten, en dan onthoud ik gewoon dat ze 1 uur voor of achter lopen.
De gedachte daarachter is dan dat ze een half jaar later direct weer goed lopen. De praktijk is tot nu toe helaas dat ik het toch een keer vergeet en de bus mis oid en dan bind ik toch maar in en verzet de klokken...
Maar mischien gaat het dit jaar lukken!

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #12207 Gepost op: 28-10-2003, 11:50:44 »
Makkelijker is om te onthouden dat in het VOORjaar de klok een uur VOORuit gaat, die is makkelijker

Wintertijd:
Je Wint-er-tijd mee... de klok gaat achteruit want je hebt een uur meer ;D

Hallo allemaal!
Ik = nog steeds ziek... gister tentamen gemist, ik wilde wel naar school, maar ik mocht niet van m'n moeder, ze vond 39,5 graden koorts teveel. Daar baal ik dus ontzettend van, ik was achteraf wel blij dat ik niet was gegaan, maar ik heb wel m'n eerste tentamen gemist. En de docent die ik daarover moet bellen, is al twee dagen niet op het instituut aanwezig, dus die kan ik pas morgen spreken... grrrrrr. Nu gaat het op zich wel weer wat beter, heb alleen al 3 dagen verschrikkelijke buikkrampen... :-\

Goeiemorgen!

Weer even spijbelen... (mennn, laatste dag om te leren...! als ik het maar haal... :s)

:o Jij en spijbelen?? En tuurlijk haal je het! Weet je wel hoeveel je ervoor hebt geleerd??
Hmm, ik vind het nieteens zo heel erg als je zo een beetje niet echt heel ziek bent, maar toch een beetje. Je wordt net iets vriendelijker behandeld, je hebt overal een excuus voor, als je toch 'iets' doet ben je heeeeel dapper. ;D
Ik probeer zo toch wat goeds uit iets vervelends te halen. :)

Check: Mam... mag ik wat te drinken? Mam... je bent het rietje vergeten :) . Mam... mag de radio wat zachter? Mam... ik denk dat ik moet kotsen. Kijk mam, ik heb de hele avond goed voor mezelf gezorgd! Goed zo meissie ;D
Blijft handig ;D

ik kan het altijd onthouden omdat ik ooit wel eens de wintertijd op mijn verjaardag (dus najaar) had en dat vond ik toen zo erg, omdat ik een uur langer op mijn cadeautjes moest wachten ;D ok, niet dat iemand anders hier iets aan heeft maargoe...

Tuurlijk heb ik daar wel wat aan ;) Nu ga ik onthouden dat jij dan een uurtje langer op je cadeautjes moest wachten ;D

Fijne dag nog allemaal, misschien kom ik vanaaf nog ff langs om te vertellen wat ik vandaag allemaal voor boeiends heb gedaan... (oftewel, wat er allemaal op tv is geweest wat ik heb gezien  :-\ ).
Ow, nog 1 zielig ding: Ma wil geen monopoly met me spelen :'( .

Groetjes, Anne

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #12208 Gepost op: 28-10-2003, 11:57:03 »

Ow, nog 1 zielig ding: Ma wil geen monopoly met me spelen :'( .

ik heb hier het computerspel monopoly en dat speel ik regelmatig. Ik speel zelf tegen Donald Trump, Bill Gates en John de Mol, en ik win meestal.  ;D
dus als je interesse hebt, stuur ik het naar je toe.

we're back :(

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #12209 Gepost op: 28-10-2003, 12:10:41 »
Ja graag!! Alles tegen verveling!

Kreeg net trouwens een mailtje van m'n (ex-)stagebegeleider. Ik moet maandag beginnen aan m'n stage... maar of dat nog doorgaat?

Citaat
dag Anne,

Helaas kan jouw stage op het Mill Hill niet doorgaan. De docent die jouw zou moeten begeleiden is een scheikunde docent met alleen bovenbouw groepen. Dit leek de OD-er en mij geen goede plaats voor een eerstejaars. Wil je snel contact opnemen met het stageburerau voor een andere plaats?

Succes en groet,
Betsy Jonker

m.a.w. ik heb geen school om stage te lopen... Echt... FONTYS!!!

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #12210 Gepost op: 28-10-2003, 12:16:56 »
ik heb het spel ingepakt (met winzip) en naar je hotmail gestuurd.

veel speelplezier!

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #12211 Gepost op: 28-10-2003, 13:06:59 »
Citaat
De docent die jouw zou moeten begeleiden is een scheikunde docent met alleen bovenbouw groepen. Dit leek de OD-er en mij geen goede plaats voor een eerstejaars. Wil je snel contact opnemen met het stageburerau voor een andere plaats?
echt... stagebegeleiders! :P

Tuurlijk heb ik daar wel wat aan ;) Nu ga ik onthouden dat jij dan een uurtje langer op je cadeautjes moest wachten ;D
ok, mag je best onthouden van mij hoor ;D moet je wel ook onthouden wanneer ik dan jarig ben ;) :P

Thx Anne btw voor je vertrouwen in mij dat ik het ammaal wel haal ;).

Nou ik heb dus archeologie erop zitten (pfewwww), weet niet heel zeker of ik het gehaald heb, iig niet enorm hoog - ik had niet alle boeken (/stencils/sites/etc) geleerd dusjah... Maar heel erg slecht ging t ook weer niet, ligt er n btje aan hoe het gerekend wordt denk ik... majaaa anders doe ik het toch over... dacht ik... maar de herkansing is gezellig op 24 november... ::) dus dat komt ook heel lekker uit. Nouja ik zie het wel.
Gister ook Grieks teksten gehad en dat was wel erg simpel want we kregen dezelfde tekst die die man al jaren geeft en die wij dus ook al doorgemaild hadden gekregen van ouderejaars en uitvoerig gezamenlijk vertaald hadden die ochtend... ;D zo handig!

Inmiddels heb ik al een regeltje of 20 voor mijn gedicht voor 1 van jullie en ben ik hard bezig de surprises te regelen met 3 of 4 familieleden.

Ojaaa en dat had ik nog niet verteld, nog niet uitvoerig iig: ik wilde dus na het advies van die laatste theatersportvereniging die me afgewezen had om toneel te gaan doen en geen theatersport, een toneelcursus gaan doen hier bij het studententheatercentrum zeg maar. Maar alle toneelcursussen zaten inmiddels al vol! De enige cursus waar nog plaats was, was de theatersportcursus ::). Dus ja, heb ik me toch maar lastminute daarvoor ingeschreven. En gisteren was de eerste les, en dat was natuurlijk toch ook wel erg leuk. Zijn alleen wel maar met zn 6en das wel erg weinig. Maargoed gaat erg leuk worden hoor. Kheb maar de beginnerscursus gekozen want na 11 audities dacht ik toch nog niet genoeg ervaring te hebben, maja nu ist wel n btje erg duidelijk beginnersniveau, maja och. Kheb iig mijn wekelijkse uurtjes theater ;) (2 uur per week, das wel lekker!!).

Bert, veel sterkte met je klokken!

Nou, morgen Latijn grammatica, die honderden woordjes enzo, dus ik ga maar eens naar huis om daaraan te leren! Dies bona vobis omnibus sit!! ;)

edit: vet in quotes komt nie over...

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #12212 Gepost op: 28-10-2003, 16:50:29 »
Heej mensen,,

Vandaag was best wel klote-dag.... maar 't vreemde is dat ik wel weer vrolijk ben... ;D

Nja.. eerst gister kreeg ik rep wiskunde terug en ik had een... 2,5.. :-\ Ik wist al wel dat ik hem verpest had.. maar zo slecht... ik had 3 punten van de 18.... :-X En nu ben ik nooit zo slecht geweest in wiskunde, meestal 7ens enzow... nja.. iig door dit cijfer sta ik nu een 4,98 op wiskunde.. dus onvoldoende... en voor mn 1e rapport kan dit niet meer worden opgehaald... Pff.. ik baalde egt wel.. :( Dus vandaag geeft de leraar zo so en rep van volgende hoofdstuk op, en dus na de limiet voor de cijfers inleveren dus ik zei tegen hem dat ik mn cijfer dan niet meer zou kunnen ophalen zegt ie: jawel je kan hem nog wel ophalen voor het 2e rapport... Jahoor daar heb ik wat aan..!! >:(

Aangezien ik nu 3 onvoldoendes sta zal mn mentor wel weer btje gaan flippen denk ik zo... ze zat laatst al dat het niej zo goed met mij ging enzow... of er wat met mij was.. wat ik haar wou vertellen... (mn gymlerares ook al dat ik de laatste tijd zo niet vrolijk was...) Njah.. ik zie 't allemaal wel... :-\

En verder hebbik best wel ruzie met mn ex-beste-vriendin.. ja lkkr cliché :P

Annemieke,,, ik hoop dat archeologie mee valt voor je..! En nog succes verder met je andere tentamens enzow..!

Dies bona vobis omnibus sit!! ;)
ehm.. omnibus=alles... bona hm... vaag iets.. en verder komk niet.. so what does it mean..? ;)

Annuh,,, beterschap he..! Word maar weer gauw beter.... ;)

Bertha, ik hoop voor je dat je het dit halfjaar volhoudt je klokken niet te verzetten.. ;D

Doehjj mensennn,, :-*
« Laatst bewerkt op: 28-10-2003, 16:54:37 door @miesh »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #12213 Gepost op: 28-10-2003, 17:04:02 »
volgens mij is het iets van
"dat het voor iedereen een goede dag moge zijn"

dies = dag
bona = goed (lijkt op het franse 'bon')
omnibus = alles of iedereen
vobis = geen idee maar dat zal dan wel 'voor' zijn oid
sit =  volgens mij een vervoeging van 'est' (moge zijn- lijkt op 'soit')

maar ik heb nooit latijn gehad, dus ik kan er naast zitten.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #12214 Gepost op: 28-10-2003, 17:06:07 »
Heej mensen,,

Aangezien ik nu 3 onvoldoendes sta zal mn mentor wel weer btje gaan flippen denk ik zo... ze zat laatst al dat het niej zo goed met mij ging enzow... of er wat met mij was.. wat ik haar wou vertellen... (mn gymlerares ook al dat ik de laatste tijd zo niet vrolijk was...) Njah.. ik zie 't allemaal wel... :-\

En verder hebbik best wel ruzie met mn ex-beste-vriendin.. ja lkkr cliché :P

Annuh,,, beterschap he..! Word maar weer gauw beter.... ;)

Doehjj mensennn,, :-*

Hoi!

Met mentoren moet je gewoon knikken, ja zeggen en "Natuurlijk ga ik in de volgende periode beter m'n best doen!" Ik ken het verhaal namelijk... en dan moet je natuurlijk nog echt proberen je best te doen. Je hebt al twee leraren hier!! Voor Latijn Annemieke en ik kan alle exacte vakken wel helpen hoor.

En met die beste vriendin, die is binnenkort toch geen ex meer gok ik...

Dank je!!  :-* Ik zal m'n best doen!

Doei!!

Nou... mijn boeiende dag bestond dus uit TV kijken... Oprah... tekenfilmpjes, journaal (10 keer) etc. En ik heb wat gegeten! Chocolade rulez ;D

Tot vanavond gok ik!

Kus, Anne

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #12215 Gepost op: 28-10-2003, 18:40:27 »
Hehe okeej.. dankje... hoe weet je dat dan als je nooit latijn hebt gehad??

Hoi!

Met mentoren moet je gewoon knikken, ja zeggen en "Natuurlijk ga ik in de volgende periode beter m'n best doen!" Ik ken het verhaal namelijk... en dan moet je natuurlijk nog echt proberen je best te doen. Je hebt al twee leraren hier!! Voor Latijn Annemieke en ik kan alle exacte vakken wel helpen hoor.

En met die beste vriendin, die is binnenkort toch geen ex meer gok ik...

Dank je!!  :-* Ik zal m'n best doen!

Doei!!
Eej,

Hehehe.. ;D Ja dat is wel zo idd, gwn btje "ja" en "tuurlijk" zeggen bij mentoren... en ja ik zal mn best wel gaan doen.. maar dat doek nu ook al wel... nog meer leraren drbij.... pff.. :P Neehoor,,, lief dat jullie willen helpen. ik zal es kijken... en heel miss paar boeken meenemen naar Sinterklaasjuh.. whaha.. :P

Tjaah,, ik weet wel dat het meestal is met vriendinnen: eerst dikke ruzie en na paar dagen ist weer goed.. maar denkt niet.. kheb al wel paar weken gezeik met hr enzow.. en aangezien we in 2 jaar nog nooit egt ruzie hebben gehad en ik niet zo super vergevingsgezind ben.... (oweeh... Annemieke..) ::) Want ze is egt lullig bezig... nja.. we shall see..

You're welcome... succes met je best doen.. (zegmaar...? ;P )

Doehjj :-*
« Laatst bewerkt op: 28-10-2003, 18:42:34 door @miesh »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #12216 Gepost op: 28-10-2003, 19:27:09 »

Mijn gok: Die bona (=boter) 'voor op de biscuit' (samengevoegd vobis) is samengesteld uit (ombnibus) stront (s(h)it)

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #12217 Gepost op: 28-10-2003, 19:37:56 »

dies = dag
bona = goed (lijkt op het franse 'bon')
omnibus = alles of iedereen
vobis = geen idee maar dat zal dan wel 'voor' zijn oid
sit =  volgens mij een vervoeging van 'est' (moge zijn- lijkt op 'soit')

vobis is de dativus 2e persoon meervoud, aan jullie dus.
sit weet ik niet, maar het is iig een werkwoord
ominbus is de dativus van omnia, aan allen

Dus dan is het iets van: Een goede dag aan jullie allen 
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #12218 Gepost op: 28-10-2003, 21:17:45 »
ominbus is de dativus van omnia,

Omnia is een goeie band ;D Dus waarschijnlijk is het zoiets van:
Dies bona vobis omnibus sit
Deze goede uitsprekende band zit.

Hebbikumgoed?? Hebbikumgoed??

;D

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #12219 Gepost op: 29-10-2003, 07:46:43 »
Hehe okeej.. dankje... hoe weet je dat dan als je nooit latijn hebt gehad??Eej,

tja.. afwijkinkje. Kwestie van een goed taalgevoel (t stinkt hier  ;D ) en belangstelling. Iedere keer als ik een text in het latijn zie wil ik weten wat het betekent en zo leer je wel het een en ander. Bovendien kun je in heel veel woorden de franse versie ervan wel ontdekken.