Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2105908 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #12360 Gepost op: 1-12-2003, 21:56:49 »
Goeieavond!

Lang geleden dat ik iets in de bar gepost heb! Dat komt voornamelijk doordat ik 't echt kei druk heb gehad met vanalles en doordat ik er eigenlijk ook geen zin in had.

't is namelijk zo dat ik de afgelopen weken echt ontzettend hard bezig ben geweest om 'n afstudeerplaats te vinden. Ik heb ontelbare brieven en emails gestuurd, telefoontjes gepleegt, kruiwagens gezocht en ben ook nog bij 2 bedrijven op gesprek geweest. En dit alles had tot resultaat dat ik nog steeds geen afstudeerplaats heb.  :(  De meeste bedrijven zeggen al bij voorbaat dat ze niks hebben, anderen laten je eerst weken wachten en wijzen je dan alsnog af. Bij 'n viertal bedrijven kon ik aan de slag, maar de opdracht bleek commercieel van aard terwijl ik toch echt 'n bedrijfseconomische opdracht moet doen. Had ik in 't eerste jaar toch maar voor de commercieele richting gekozen, want dan had ik nu allang 'n plaats gehad.  :-\

Verder ben ik dus bij 2 bedrijven echt op sollicitatiegesprek geweest. Beiden waren veel belovend, maar de opdracht die ik er kon krijgen bleek in beide gevallen niet moeilijk genoeg voor 'n afstudeeropdracht. Als stage-opdracht waren ze prima, maar dus niet nu voor 't afstuderen.

Dit alles heeft er toe geleid dat ik 't echt niet meer zie zitten nu. Ik weet echt niet meer bij welke bedrijven ik nog moet informeren, want ik heb zowat alles hier in de buurt (=op maximaal 40 minuten afstand) gehad. Vorige week was ik dan ook echt depri op 'n gegeven moment en had echt zoiets van 'ik kap gewoon met die stomme opleiding!' 't is gewoon zo frustrerend dat je 3 en 'n half jaar zo erg je best hebt gedaan om alle tentamens in 1 keer te halen en alle projecten zo goed mogelijk te volbrengen...en nu blijkt dus dat je niet kan afstuderen! Ik kan eigenlijk niet beschrijven wat voor oneerlijk gevoel dit geeft.  :-[

Maar vandaag ben ik maar weer naar bedrijven op zoek gegaan en ik heb er zowaar nog 5 gevonden waar ik nu ook weer 'n brief en m'n CV naar opgestuurd heb. Ik ben benieuwd of dat nog wat gaan worden. Ik ben er inmiddels namelijk wel achter dat je eigenlijk 'n kruiwagen moet hebben om ergens binnen te komen. Als je zelf informeert, dan wordt er al snel gezegd dat ze geen plaats voor je hebben. En m'n kruiwagens zijn nu ook al allemaal gebruikt, dus heb ik nog minder vertrouwen dat 't gaat lukken.

Ik heb de bar wel gelezen de afgelopen weken, maar ik ben vergeten wat iedereen allemaal schreef. 't spijt me dat ik daardoor niet op jullie persoonlijk kan reageren. Ik zal iig proberen voortaan weer wat vaker langs te komen, al heb ik 't dus nog steeds druk met 't zoeken van 'n afstudeerplaats. Bovendien moet ik zo voor m'n studie ook echt kei veel doen. Ik sleep me er doorheen met de gedachte dat ik nog maar 2 maanden hoef te studeren en dat 't dan als 't goed is allemaal voorbij is. En als ik dan geen afstudeerplaats heb gevonden tegen die tijd, dan moet ik maar gewoon 'n half jaartje thuis zitten. Heb ik tenminste wel weer 'ns veel tijd om te forummen!  ;)

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #12361 Gepost op: 1-12-2003, 22:47:57 »
Oeff Han een heel verhaal, kan me wel indenken dat je er een tikkie depri van word.

Ik weet verder niet veel erop te zeggen  :-[
Alleen succes enzo..!!! jeweetwel al die opbeurende dingen van het komt goed enzo..

Zal ik wat kipnuggetsbitterballetjes bakken?
En een lekkere borrel erbij?
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline bertha531

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #12362 Gepost op: 1-12-2003, 23:14:26 »
Oeff Han een heel verhaal, kan me wel indenken dat je er een tikkie depri van word.

Ik weet verder niet veel erop te zeggen  :-[
Alleen succes enzo..!!! jeweetwel al die opbeurende dingen van het komt goed enzo..

Sluit me helemaal aan bij mollie! Ach en anders blijf je toch een half jaartje thuis? Doe ik nu ook, gezellig! En je hebt je hele leven nog voor je, wat maakt een halfjaartje nog uit? :)  ;)

Citaat
Zal ik wat kipnuggetsbitterballetjes bakken?
En een lekkere borrel erbij?

Hmmm, lekker hoor! Ik mag toch ook wel mee-eten?  :D
*schrans schrans*

::ok::

Bertha: ja, ook leuk! ;) Heb je je vermaakt? (Je mocht toch dat instituut niet uit, of iig niet laat 's avonds? Of is het geneesmiddelenonderzoek inmiddels afgelopen?)

Prima vermaakt al was het een beetje matige film en nee, zit er nog steeds daar. Ons is zelfs al een week extra in de kliniek aangeboden, maar daar gaan we voorlopig niet op in, tenzij ze ons bakken met geld gaan bieden! ;)

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #12363 Gepost op: 1-12-2003, 23:23:06 »
Bertha,ik lees over je geneesmiddelenonderzoek.
Wat krijg je voor geneesmiddelen en wat levert het op en vind je het niet eng ivm eventuele bijwerkingen?
Hopelijk vind je me niet te brutaal ben er gewoon nieuwsgierig naar.

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #12364 Gepost op: 1-12-2003, 23:35:30 »
Tuurlijk Bertha tast toe

En een opkikkertje voor Han..

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #12365 Gepost op: 2-12-2003, 11:04:45 »
Han, dat is echt balen!! Ik snap niet dat bedrijven jou niet willen hebben hoor! Zal ik een bedrijf beginnen? Dan kan je bij mij stage komen lopen.

Naja, dit is ook lang geleden dat ik hier heb gepost! (druk druk) Beetje te druk volgens mij, want gister ging ik weer bijna van m'n stokje tijdens de training. Met als gevolg dat ik weer ziek thuis ben. Eerst een beetje uitgeslapen en daarna veel vitamintjes (mandarijnen ;D ) eten enzo, is altijd goed. Binnenkort ga ik naar de dokter om een complete check-up te doen, je weet maar nooit.

Zaterdag moesten we volleyballen in Ameide (WAAR?), echt een gat met drie inwoners ofzo. We verdwaalden ook nog eens op de heenweg, twee auto's raakten de derde auto kwijt en we kwamen met die twee auto's op een boerenpad terecht (een weg die 2 meter breed was ofzo). Er stonden alleen een paar boerderijen omheen en er liep een hond rond die niet bang was voor de auto's en er gewoon voor kwam staan. Opeens kwam de andere auto ons tegemoet gereden en konden we met z'n allen gaan zoeken naar de goede plek (1 afslag te vroeg ::) ). Lol hebben we wel gehad trouwens, en we hebben ook nog gewonnen.
Zondag had ik nog een toernooi, met de recreanten van onze club. Ze hadden te weinig mensen, dus vroegen ze mij erbij. Het was heel gezellig en uiteindelijk zijn we nog eerste geworden ook! Juig!

Morgen weer naar school! Ik verveel me nu al ::) .

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #12366 Gepost op: 2-12-2003, 11:26:02 »
Geen kwaad woord over Ameide, Annuh ;)
Wie kent Ameide nou niet?
 :o :o :o :o
Tis toevallig een heel leuk dorpje.
Ja,ik ken het heel goed.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #12367 Gepost op: 2-12-2003, 11:39:22 »
Geen kwaad woord over Ameide, Annuh ;)
Wie kent Ameide nou niet?
 :o :o :o :o
Tis toevallig een heel leuk dorpje.
Ja,ik ken het heel goed.

ja, geweldig dorp ::) ;) . Ook leuke sporthal/dorpshuis trouwens... ;) . Via buiten naar de kleedkamers en dan met z'n 20-en in een kleine kleedkamer moeten omkleden ;) .

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #12368 Gepost op: 2-12-2003, 11:45:14 »
 ;D ;D ;D ;D  Wor je hard van! ;)

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #12369 Gepost op: 3-12-2003, 17:12:12 »
AAAAAARRRRRRRGGGGHHHHH!!!  :o  :o

stressssssssssssssss

huis kopen - kunnen we het allemaal opbrengen? (zeker wel, maar je twijfelt toch)
- welke hypotheek nemen we, ze naaien je van alle kanten heb ik het gevoel.
- makelaar zit achter mijn broek want die wil dat we zsm komen tekenen
-vriendje staat strak van de stress vanwege een cursus die 'm eigenlijk boven de pet gaat
 kortom ik sta onder hoogspanning

komt de afdeling met het voorstel om dit jaar nog een afdelingsuitje te plannen, omdat we dit jaar geen kerstpakket krijgen en het geld daarvan bij het budget voor de personeelsuitjes komt.
plannen ze een datum die mij niet uitkomt, dus als ik niet mee kan, wordt mijn kerstpakket er door de collega's doorgejaagd in de Winterefteling.

En toen werd het me allemaal even teveel.
ik zou ter plekke ontslag willen nemen, zo opgefokt voel ik me nu.
ik weet wel dat dat zwaar overdreven is, maar zo voel ik het nu eenmaal even.

schoonmoeder ziek, dus komt het huishouden er ook nog bij.

het even spuien helpt. Ik ben alweer wat rustiger.

Ik moet er nu wel vandoor, want vriendje is ook nog jarig morgen, en moet dus trakteren voor de collega's. ff een paar fabriekschocoladecakes (leuk scrabblewoord) gaan scoren bij de super.

tot morgen! (weer fris en vrolijk is te hopen  ;D)
we're back :(

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #12370 Gepost op: 3-12-2003, 17:22:15 »
aaahhhh Idefix, ik heb medelijden met je... je moet je niet zo op laten fokken... diep ademhalen en morgen is er weer een dag.

Ik zit trouwens zelf ook midden in een hypotheken-toestand, maar ik bemoei me er niet echt mee... heb een echtgenoot die dat werk doet, dus ik laat heel veel aan hem over... en dat is ook eigenlijk niet een goeie instelling, maar wel lekker makkelijk.

Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #12371 Gepost op: 3-12-2003, 18:27:05 »
AAAAAARRRRRRRGGGGHHHHH!!!  :o  :o

stressssssssssssssss

HEEL VERHAAL OVER STRESS-DINGEN

2 woorden:

FF CHILLEN!!!!!!!!!!!!!!

Maar in ieder geval: Idefix, ALLES KOMT GOED!!!

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #12372 Gepost op: 3-12-2003, 21:13:48 »
Heej!

Hier ook weer ff een post van mij...

Alles goed hier in Emmen..! Heb afgelopen vrijdag mijn rapport gekregen. Opzich wel goed enzo.. 9,2 op geschiedenis en 8,5 op Nederlands. Dat zijn de twee vakken waar ik echt mn best voor doe dus daar benk erg blij mee. Verder een 3,4 ofzo op Latijn wat eigenlijk een 4,7 moet zijn.. en een 5,7 op wiskunde. Maar ach, gemiddelde is een 7,2 dus dat is opzich wel goed. :)  Verder.. druk druk druk. We hebben best veel repetities zo gelijk na de rapporten en ik heb het deze week hélémaal verknald. :-X SO Frans was zwaar balen.. ws een 1 a 2 ofzo. Vandaag rep scheikunde en so wiskunde, was ook niej sjow goed. :-/ Maar ik ben ook zo ongedisciplineerd (ofzo) ik zeg dat ik het heel erg druk heb.. heb ik het ook wel. Maar vervolgens zit ik de hele avond op msn of andere onnuttige dingen te doen. Terwijl ik nog zoveel moet!! En daarom verknal ik van die stomme dingen.. waar ik heus wel goed op had kunnen halen. Mn mentor had laatst ook zo serieus gesprekje met mij nav rapportenbesprekingen.. oehjj. :P

Ik moet nog aan een surprise beginnen voor mn vader en ik moet nog cadeautjes kopen voor klasgenoot en daar ook nog gedicht + surprise voor maken. Kheb voor allebei nog geen idee wat.! Ik heb mn vader voor de 4e keer achter elkaar dus dat schiet ook niet echt op. Maar ja.. Sinterklaasstress.. 't hoort drbij. Heb dr wel enorm zin in, we vieren het ivm tijdnood wel die zaterdag en die zondag ga ik met een vriendin naar Lelystad voor school. Whiejj.! (sorry dat whiej word vast irritant.. alleen die verbindingen van Emmen naar Lelystad zijn zo klote.. 3x overstappen.. via A'dam.. :o 3 uur reizen met de trein.. khoop dat er een busverbinding ergens is.. ) En dan nog 2 weekjes.. en dan komt Return of the King uit!! :D Heb er zo zin in.. alleen ik mag niet naar de marathon omdat het in een schoolweek is >:( Nu ga ik ws vrijdag de 19e naar de bios, en die maandag weer want dan gaan we met een paar vriendin eigen marathon thuis houden en dan naar de bios die avond en daarna blijven slapen. :) Heb daar wel superzin in.! Ik hoop zo dat het mag enzow.. Vast wel. :) En dan ben ik de 21ste jarig. ;D Jaja... en dan kerst.. oud&nieuw.  whiej. ;D Okee.. ik ben dus vrolijk vandaag.. hebben jullie vast wel gemerkt. (tjah.. ik moet toch wat als iedereen hier gestressde verhalen gaat neerzetten.. :P )

Op school was vandaag zo relaxxt.. zijn 2 lesuren naar de stad geweest (we mochten van de school en waren 'zogenaamd' voor school bezig.. waren we ook wel.. maar maar (?) iets van 15 minuten.. de rest van de tijd hebben we besteed door pizza en oliebollen (wat een combinatie) te gaan eten. ;D Yeah... Mja.. ik zou morgen naar de stad gaan met twee vriendinnen alleen nu kwam ik dr achter dat ik eik naar cathegesatie (ofzow) moet en daar heb ik zo geen zin in! Maar heb het al 2x afgezegd.. ook omdat Feyenoord moest spelen.. dus mn moeder is er niet blij mee. maar ik mag het wel afzeggen dénk ik. Tis morgen namelijk koopavond (logisch opzich) en op school gaan we Fellowship of the Ring kijken op zo'n groot doek. En volgende week The Two Towers.. als het allemaal doorgaat. ik geloof dat niet veel mensen zich ingetekend hadden.. nja.. ben benieuwd.

Zow..... nu zijn jullie weer es de hoogte van al mijn boeiende (geplande) bezigheden :P Ik verveelde me.. dus moest gwn ff heel verhaaltje neerzetten. Ik heb eindelijk weer eens allemaal leuke dingen in het vooruitzicht enzow.. word je wel vrolijk van. ;) En ik ga (voor als jullie het nog weten) weer meer met die ene vriendin om.. en das toch wel beterr. ;) Nu gwn leuk vriendengroepje in de klas enzow.. whiej.

Voor de wat gestressderen....

Idefix: Ahhh :-* Kalmmm! Het komt allemaal wel goed idd.

Han: Wat rot voor je dat je nog geen stageplaats hebt kunnen vinden! Ik hoop echt dat het toch nog gauw lukt..! Succes ermee.

Verder iedereen: veel plezier alvast met Sjinterklaas, veel cadeautjes krijgen en geven natuurlijk.. ;P

Doehoeghh :-*
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #12373 Gepost op: 3-12-2003, 22:51:00 »
Idefix: Dit heb je waarschijnlijk voor jezelf OOK wel bedacht: welke hypotheek je ook neemt: laat het GEEN beleggingshypotheek worden. Medeflatbewoners hebben dat 4 jaar geleden gedaan, en hebben inmiddels hun flat moeten terugverkopen aan de woningstichting, omdat ze met grote schulden zijn blijven zitten. Het trieste van het verhaal is, dat ze ook uit elkaar zijn. Hadden ze net hun keuken en badkamer compleet gerenoveerd, zagen ze ineens die aandelenramp op zich af komen.

Ze dachten: beleggingshypotheek; de aandelen schieten de hoogte in, dus op een gegeven ogenblik leek het erop dat ze ongeveer gratis woonden. Toen kwam de klap, en raakten ze hun woning, maar ook elkaar kwijt. Jammergenoeg, want iedereen hier kon goed met dat stel overweg.

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #12374 Gepost op: 4-12-2003, 00:22:14 »
Attention attention
Taddatatdadtaaadaaaaaaaaa
Blackmollie is getransformeerd!!!

Ze is nu Anzjie!

Komaar op met die champagne

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #12375 Gepost op: 4-12-2003, 00:24:34 »
Je moet het eik nog even vertellen in het kasteel in de relaxhoek...
Daar hebben we altijd sjampanje staan...
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #12376 Gepost op: 4-12-2003, 00:35:57 »
Je moet het eik nog even vertellen in het kasteel in de relaxhoek...
Daar hebben we altijd sjampanje staan...
'

Thanks voor de tip Elmar  :)
Leg de rode loper maar uit voor het kasteel...

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #12377 Gepost op: 4-12-2003, 08:34:08 »
Idefix: Dit heb je waarschijnlijk voor jezelf OOK wel bedacht: welke hypotheek je ook neemt: laat het GEEN beleggingshypotheek worden.

Nee nee, ik ben voor zekerheid. (zeeuw weet je wel) ;D
hoewel het nu op zich gunstig zou zijn om een beleggingshypotheek te nemen, want lager dan de aandelen nu staan kunnen ze bijna niet meer.  :-X
Maar toch laat ik me daar niet toe verleiden.

"Gewoon" een spaarhypotheek met een deel aflossingsvrij.
tis alleen nog de vraag bij welke bank, of we de nieuw te bouwen schuur meefinancieren en zo ja voor hoeveel, enz.

vriendje heeft het te druk met zijn cursus en zegt bovendien nergens verstand van te hebben, dus het komt allemaal op mij neer.

het komt ook allemaal wel goed, maar er staat nu nogal veel druk op de ketel, dus bij het minste of geringste ontplof ik.
(vanochtend weer over dat kerstpakket, te belachelijk voor woorden eigenlijk... :-[ )

ik beloof beterschap.

chillen zit er voorlopig niet in. morgen naar Nijmegen om de post, zaterdag wil vriendje naar een kerstmarkt in de Ardennen of Duitsland, zondag zullen we wel thuis zijn, maar schoonmoeder is ziek thuis, dus relaxed is dat ook niet.
maar mss kan ik dan lekker boven in bed naar mijn pas gekregen (hoop ik, morgen) two towers special edition gaan kijken.
of de kopspijkers dvd, die heb ik al gekocht maar nog geen tijd voor gehad.
Ik heb voor Marcel de dvd van Hamelen gekocht, ben ik zelf ook erg benieuwd naar. We zijn naar de musical geweest, ken alle liedjes uit mijn hoofd inmiddels, maar heb nog nooit een aflevering van de serie gezien. (laatste seizoen was toen ik 3 was)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #12378 Gepost op: 4-12-2003, 11:19:30 »
ff reageren op de belegingshypotheekfabel. je hebt zoveel verschillende soorten daarvan, dat je dat niet zo simpel kunt stellen....
die flatgenoten van jou, hebben waarschijnlijk de verkeerde jos, wij hebben er namelijk al jaren 1 en bavalt prima hoor. de meesten van die beleggingshypotheken beleggen in fondsen, en dat is zo goed als zekere winst op de lange termijn...
ik zou het juist zeker aanraden idefix, juist omdat de koersen zo laag zijn nu, je moet dat op lange termijn bekijken, over een periode van 25 jaar. met zo'n hypotheek heb je gewoon de laagste maandlasten, en hou je ook nog wat over voor andere leuke dingen...
en wie in het leven geen risico durft te nemen....tja is gegarandeerd van een héél saai leven.  ;)

voorbeeldje van ons: wij zitten nu op een hypotheek van 810 euro in de maand. als we een spaarhypotheek hadden genomen of een lineaire hypotheek hadden we 1200 euro moeten ophoesten per maand. dat scheelt dus heel veel. zeker het overwegen waard..
sterkte iig!

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #12379 Gepost op: 4-12-2003, 11:30:56 »
ik heb het net vastgelegd bij de bank, wij gaan 765 p.m. betalen, spaarhypo met een deel aflossingsvrij en ook al een deel van de schuur meegefinancierd.

niet sjlekt toch?