Ik heb de jaarwisseling bij mijn moeder en broer doorgebracht. Meestal blijf ik gewoon thuis, en drink bij medeflatbewoners een glaasje, of andersom, maar dat wilde ik dit jaar eens niet doen, omdat iedereen het over een nare herinnering van vorig jaar had, toen werd op oudjaarsdag een bovenbuurman dood naast zijn bed gevonden, en was de hele sfeer bedrukt.
Woensdag begon iedereen hier in de flat weer over die nare gebeurtenis, en ik had er eigenlijk geen zin in om WEER hier te blijven.
Gistermiddag kwam ik thuis, en ik schrok meteen toen ik de hal van mijn flat binnenkwam: onverlaten hadden vuurwerk in een van de brievenbussen gedeponeerd, gelukkig niet die van mij overigens.
Resultaat: een hoop verwrongen staal, 6 van de brievenbussen onbruikbaar, een glazen ruit van 10 bij 1.20 meter vernield, en een schadepost van om en nabij de 4000 euro. De verzekering wil niets vergoeden, dus moeten de 23 gezinnen uit deze blok die hun appartement hebben gekocht, ieder een paar honderd euro op tafel leggen. Belachelijk gewoon. Een verzekering hoort zoiets toch te betalen, we hebben allemaal een verplichte opstalverzekering.
Voor de rest heb ik een prima start van het nieuwe jaar gehad.