Ciao a tutti
Na bijna verongelukt te zijn in Milaan, 2 ontstoken voeten en bijna neerstort ervaring door vliegen tijdens onweer ben ik dan weer veilig thuis
en hier is mijn verhaal:
Het was "Amazing"!!!!
Zelden zo'n heerlijke vakantie gehad. Ik ben met het vliegtuig naar Milaan gevlogen en dat scheelde zo'n hoop stress, irritatie en vermoeidheid dan wanneer je met de auto gaat. Ik vertrok met regen vanaf Schiphol en kwam in Milaan aan alwaar het 30 graden was.....heerlijk!
Het appartementje waar ik 11 dagen zou verblijven lag in het dorpje Gavirate aan het meer van Varese. (Voor de mensen die niet weten waar dat ligt, tussen het Comomeer en het Lago Maggiore in)
Als ik op het balkon stond zag ik links dus het meer en rechts de besneeuwde Alpen toppen.
Het weer was dus de hele week superlekker! Geen spatje regen gehad!
Veel gezien; Té vaak wezen shoppen in Milaan, een weekendje Zwitserland gedaan ( met een gletschertocht!!), verder naar Varese geweest, Laveno aan het Lago Maggiore bezocht en naar het Comomeer geweest. Ook het uitgaan daar is zoooo blits! Het is alleen maar mooi, de clubs, de mensen, de muziek!
En aangezien ik wel van mooie dingen houd, was ik daar natuurlijk helemaal in mijn element!
In Milaan had ik dus mijn bijna dood ervaring....het zit namelijk zo; Italianen en verkeersregels gaan niet samen. Ik stond dus braaf te wachten voor het stoplicht om over te steken, zodra het op groen gaat loop ik over. Logisch. Maar die Italianen letten niet echt op rood,groen of oranje en rijden dus gewoon door. Ik werd net op tijd weggetrokken van het zebrapad anders was ik zo plat als een dubbeltje geweest...
.
Nadat ik dat had overleefd dacht ik dat het alleen nog maar beter kon worden. Let op; dacht. We gingen naar Zwitserland, lekker wandelen. Volgende dag werd ik wakker met blaren. Verschrikkelijk veel blaren én stijve kuiten. Ik ben ook zooooo onsportief en niks gewend. Blaren doorgeprikt en spierpijn weg, kwamen er opeens killer-muggen. En aangezien ik, te lang voor Italiaanse bedden, met mijn voeten buiten het bed lag te slapen, hebben die muggen mijn hele voeten lek geprikt. De schade: 12 muggenbulten op beide voeten! Jeuken, niet normaal meer! Op een dag waren mijn hele voeten opgezwollen en blauw en paars aangelopen. Das niet goed dacht ik nog, maar ik ging toch bijna naar huis dus deed ik er niets aan. Als ik naar mijn voeten keek had ik het idee alsof het niet de mijne waren! Het waren net een stel klompjes. (Ben ondertussen naar de dokter geweest en heb pillen voor de ontsteking.) Ze hoeven er dus gelukkig niet af....
Maar dat was nog niet alles, ik moest nog terug vliegen. Afgelopen weekend! Het begon allemaal hardstikke goed...en jullie moeten weten dat ik vliegen echt helemaal te gek vind! Vooral het opstijgen...WOW!! Naarmate we Nederland naderde werd de bewolking dikker en donkerder en de wind sterker. Het lampje "stoelriemen vast" ging aan en de piloot had de mededeling dat we weleens wat last zouden kunnen krijgen van turbulentie vanwege onweersbuien rond Schiphol. Ach dacht ik nog...dat zal wel meevallen. Nou niet dus. Het vliegtuig schudde heen en weer. Het regende keihard. Het bliksemde en onweerde en de verlichting viel uit. Het was echt net een film! Gelukkig kwamen we veilig door de onweersbui heen en nog nooit was ik zo blij om de vaste grond te zien vanuit de lucht. Maar goed we waren er nog niet. We waren namelijk geland op een zogenaamde 'niet-schengen' terminal. En aangezien we gewoon vanuit Milaan kwamen werden we met bussen vervoerd naar de juste terminal, anders zouden we weer opnieuw een paspoort controle krijgen. Na een hoop omwegen kwam ik dan eindelijk in het luchthaven gebouw, had vrij snel mijn koffer en liep naar de uitgang bij Terminal 2.
Daar stond ik dan in de regen te wachten op mijn lift naar huis en wat schetst mijn verbazing.....naast mij staat een jongen ook te wachten op zijn lift naar huis. Niets bijzonders natuurlijk, er staan wel vaker jongens op een lift naar huis te wachten. Maar deze jongen was mooi, heel erg mooi. (Echt, ik had ze in Italië niet zo mooi gezien hoor!) We maakten een praatje over het kl*te weer (echt heel standaard). Ik bekeek de jongen nog eens goed, hij was lang, had donker golvend halflang haar en mooie donkere ogen. Wow! Toen zijn lift er aan kwam namen we afscheid en toen viel het kwartje: Zlatan Ibrahimovic
Ben nu nog in de wolken en kan geen hap meer door mijn keel krijgen.......De vakantie was dus helemaal top!! In het najaar ga ik weer terug!