Mijn vakantie verslagje dan maar.
Om te beginnen ff een quote
Haha ja sure, naar Gouda fietsen.. Nehj, oojt miss.. als ik met pensioen ben.. niet dat ik dan nog contact met iemand uit gouda heb. :p
Dat kan best hoor
Ik ben 2 jaar geleden van Zoetermeer naar Erica (jij weet wel waar dat is
) gefietst, en dat is volgens mij minder ver dan van Gouda naar Emmen (Hoeveel km is Gouda-Zoetermeer? meer dan 10 toch?) En als je er 4 dagen over doet, en onderweg lekker uit eten gaat, en in hotels gaat slapen is het nog leuk ook
(of was dat niet de reactie die je wilde hebben?) Nu mn echte vakantie verslag
Vrijdag 2 juli ging ik met de trein naar Grou (dorp in Friesland) en toen moest ik 10 km fietsen naar het vakantiepark aan het Sneekermeer, waar we een huisje hadden. Dat is niet leuk, met een superzware rugzak op je rug, tegen de wind in, tussen de weilanden door, waar niks de wind tegen houd. Toen we er eindelijk waren moest ik ook nog eens naar Sneek gaan fietsen, zonder rugzak op, en het is niet zo ver, maar wel tegen de wind in
om boodschappen te doen.
Zondag moest ik om 7.15 opstaan
('t is vakantie) want om half negen moest ik bij de zeilschool zijn (en de croissanterie ging pas om half negen open, dus had ik geen croissantje als ontbijt (en dat 5 dagen lang
) Om half negen was ik dus bij de zeilschool, (en mn zusjes ook) voor mn zeilcursus. Eerst moesten we zo'n wetsuit aan doen (met korte mouwen, dus je kon wel lekker bruin worden) Die ochtend zouden we alleen maar met een zeilboot het water op gaan, want we moesten eerst leren omvallen. Dus toen iedereen geweest was, was iedereen nat, en koud, maar dat is maar eventjes. Toen we allemaal omgevallen waren, en er ook weer in waren geklommen, mochten we omstebeurt een stukje zeilen. Daarna gingen we weer terug, en gingen we de boot aftuigen, en wat theorie doen.
Tot en met donderdag had ik toen elke ochtend zeilcursus, in een Topaz
http://www.splashdance.com/WEB_TOPAZ_UNO.jpg Donderdag avond kreeg ik mn certificaat, en was ik matroos (jeej
)
Vrijdag en zaterdag was ik gewoon daar op het park, en heb ik een aantal keer gevliegerd (een van de voordelen van weilanden en heel veel wind
) Zondag gingen we naar mn oom en tante fietsen, in De Knipe (das een dorp vlakbij Hoogeveen), wat best wel een eind fietsen was. Daar natuurlijk even op de foto met mn nieuwe neefje Jelmer
Daar zijn we de hele middag gebleven, lekker gebak gegeten (wat wil je, ze hebben een bakkerij
) En in het zwembad en op de trampoline geweest. (Nog een voordeel van Friesland, ze hebben daar grote tuinen waar zo'n grote trampoline in past, en nog zo'n groot zwembad, van 1 m diep
en dan nog super veel ruimte over hebben. Daarna weer terug fietsen, en daarna heb ik nog mn tas ingepakt, want ik ging de volgende dag weer weg
Maandag nog even de laatste dingen ingepakt, en toen naar Akkrum gefietst (ander dorp in Friesland) Vanuit Akkrum zijn mn moeder en ik naar Zoetermeer gegaan. We zijn toen een uurtje thuis geweest en toen kon ik dus nog ff een kwartiertje op internet, want ik moest ook nog eten enzo, maar toen kon ik iig heel ff op het forum enzo, want je bent verslaafd of je bent het niet.
Toen richting Drenthe, want ik ging dinsdag tot en met vrijdag de Fiets 4 daagse fietsen in MM, samen met mn oma. Dinsdag ochtend gingen werden mn oma en ik door mn opa met de auto naar MM gebracht. Heel wat van MM gezien in 4 dagen (zo ongeveer alle bedrijventerreinen, en alle middelbare scholen, waarom die allemaal met bordjes aangegeven staan snap ik niet, maarja) intotaal heb ik in 4 dagen 226 km gefietst, de 40 km route, die altijd langer was, en nog 4x 10 km terug naar huis. Op een paar spetters na hebben we het helemaal droog gehouden, en daar was ik wel blij mee. Onderweg is er nog een foto gemaakt, en die komt waarschijnlijk wel in het smoelenboek, maar dan moet ik hem eerst scannen en dat kan niet op deze comp, dus dat komt nog wel.
Tot en met vandaag heb ik nog bij mn opa en oma geslapen, en daar geBBQd en patat gegeten, en torentjeskool (had ik nog nooit gezien of van gehoord, maar het smaakt als bloemkool) Nu ben ik weer thuis, en kan ik dus weer forummen (gelukkig heeft dit forum geen zomerstop, op een ander forum kan ik vanaf vrijdag 2 weken niet forummen omdat er een zomerstop is, dus kan ik daar 4,5 week niet forummen, dat is echt te lang
Dat was dus mn vakantie
Trouwens iedereen die wat te vieren had nog gefeliciteerd
EDIT: plaatje was een beetje groot, dus dan maar een link