Heejdiehooj!
Hier komt mijn vakantieverslag, schrijf em maar ff in word want ik weet niet hoe lang die wordt (nog net op tijd voor de verkiezingen? Hmm) *pakt haar vakantieverslag die nog niet af is erbij*
Owkeej, we gingen zondagochtend weg. We zouden dus voor ’t eerst niet in 1x naar de bestemming rijden.. In Frankrijk kwamen we op een parkeerplaats bij een tankstation nog kennissen tegen uit Emmen, toevallig.
We waren rond uur of 7 in Brive waar we in een hotel overnachtten… ’t was daar superwarm, 40 graden ongeveer. Na veel gepuf vonden we een leuk restaurant in zo’n Frans steegje, was wel lekker. Grappig om aangesproken te worden als “madamemoisselle”..
(of hoe je dat ook schrijft)
Hm als ik zo uitgebreid ga schrijven ben ik nog eeuwen bezig. Toen de volgende dag vroeg op, op naar de Pyreneeën!
We kwamen ’s middags aan op een camping in een zijdal, in Loudenvielle, redelijk dicht bij de Spaanse grens.(hemelsbreed iig) De camping was wel eenvoudig opzich, geen zwembad helaas..maar die (en andere) luxe kwam nog wel bij een camping aan de Atlantische kust. Het was daar ook al erg warm dus het uitpakken en tent opzetten ging in een langzaam tempo, met de nodige stress erbij. Nja, de volgende dag gingen we, zoals we dat altijd doen in de bergen, een inlooptocht maken. Die niet zo zwaar horen te zijn.. maar dat wel altijd zijn. We vertrokken op het heetst van de dag.. tsja,, handig
Het mooiste aan die inlooptocht vond ik het uitzicht op een hoge, besneeuwde 3000-er waar grote roofvogels omheen cirkelden.
Onderweg, op 2000m ofzo, kwamen we een poesje tegen die verdwaalt was ofzo want ze volgde ons tot aan een dorpje waar ze ons kwijtraakte of haar huis weer had gevonden. (dat laatste was hopelijk het geval) Na deze nog wel btje tegenvallende qua zwaarte, tocht hadden we wel een ijsje verdiend.. die we dus in Loudenvielle kochten. Na deze dag betrok het weer een beetje dus gingen we donderdag naar Lourdes, waar het toch mooi weer bleek te zijn. Lourdes was echt heel bijzonder, heel veel mensen! We gingen eerst naar de grot (van Bernadette) waar een rij voor stond. Voor de grot zaten ook allemaal knielende, biddende mensen.. ook zag je veel nonnen, hele grote groepen mensen die op pelgrimstocht waren (oid) en nja allemaal mensen van overal uit de wereld. We hebben nog flesjes gekocht die we gevuld hebben met water uit dé bron,(ik weet niet of jullie allemaal weten wat Lourdes is behalve ene bedevaartsoord, ik wist dr namelijk bijna niks van totdat we er heen gingen
) leuk souvenir. :-) We zijn ook alledrie de kerken binnen geweest.. niet bijster mooi vond ik zelf maar goed. De paus kwam btw 14/15 augustus (geloof ik) naar Lourdes en we zagen dus al allerlei voorbereidingen die al werden getroffen. Ik moet er niet aan denken hoe druk het dan wel niet is daarzo.. Het was iig erg bijzonder, al die mensen.., en ’s avonds lekker ge-bbq’d. Yeah
Vrijdag zouden we een redelijk, lange tocht gaan lopen. Iets meer dan 1000m klimmen dus best zwaar.. We begonnen ook al om 10 uur met lopen, eerst via het bos langs een afgrond naar een berghut.. en vanaf daar was het nog redelijk lang lopen.. veel klimmen maar ’t uitzicht was ook erg mooi op ’n gegeven moment. We keken tegen de Spaans/Franse grenstoppen aan die best hoog waren. Ons eindpunt waren twee mooie, blauwe (goh
) bergmeertjes.. even gerust maar niet heel lang want het was al wel redelijk laat en we moesten nog helemaal terug.. nog wel ff op sneeuw gelopen
Rond 19:00u waren we weer bij het beginpunt.. Owja, op deze tocht hadden we gemzen gezien..
en een eekhoorntje.. hehe ook leuk
De volgende dag was heel irritant want we gingen niks doen en ’t weer was ook niet goed.. ik haat dat getik van de regen in de tent! Heb maar keihard mn discman opgezet.. ;P Laat in de middag klaarde het weer nog op, heb nog gezwommen in een zwembad op 500m afstand v/d camping ofzo.. en ’s avonds gewonnen met Risk
Dus was toch nog wel leuke dag.. ;-) (zo’n vakantieverslag is niet echt goed want dan ga ik btje uitgebreid schrijven.. ) De dag erop gingen we naar een 1 op ander ski-oord en vanaf daar zouden we een Pic beklimen. Het was btje irritant want het was heel warm en de zon.. pff.. om dan te gaan klimmen.. vreselijk. Maar het laatste stukje viel wel weer mee en toen vanaf de Pic (2600m) hadden we een heel mooi uitzicht!
En wat ook heel cool was, er waren heel veel gieren hier.. echt grote beesten zijn dat! En ook mooi
Ze vlogen heel snel.. en hoog. Er waren ook arenden,, ook vett! Die maandag (dr zat al een week op) gingen we een dagje naar Spanje, woehoeh! De Spaanse Pyreneeën zagen er best anders uit, minder begroeiing en ruiger. We reden naar de Ordesa, een nationaal park waar ze hoge rotsbergen (oid) hadden, deed ons wel aan Zion Canyon denken.. (Amerika, miss dat iemand dat weet, ter verduidelijking
oja, het leek ook btje op Rivendell! ) We liepen een route naar een paar, mooie, hoge watervallen!
deel 1..