Hoii daar ben ik dan eindelijk weer eens... want ik heb al mijn tentamens gehad!!!
Eindelijk... Die van vandaag (Latijnse brieven) viel ontzettend mee, ook heel weinig, dus de docent had het al in anderhalf uur nagekeken
! En ik had maar liefst een 8,7!!
Viel dus zeker heel erg mee... Nou dan heb ik niet voor niks toneel gister afgezegd (want dat vond ik wel heel erg), het had zeker geloond dat ik gisteravond en vanochtend nog wat had doorgekeken want daar vroeg ie ook iets van. Nouja verder denk ik die van maandag (Grieks, Ilias) ook wel gehaald te hebben, op zich vroeg ie ook wel vervelende stukjes maar in totaal denk ik wel dat ik genoeg wist... daar ging ik eik ook wel vanuit. Maargoed dat zou die leraar ook uiterlijk komende maandag laten weten dus dan weet ik dat al. Verder had ik dinsdag taalkunde, waar ik weinig over kan zeggen omdat het super-open vragen waren, en woensdag Latijnse poëzie, wat zo verschrikkelijk veel en verschrikkelijk moeilijk was dat ik er niet op gerekend had dak t zou halen, en na afloop reken ik daar nog steeds niet al te hard op
maar evt zou t kunnen, naja, ik heb iig wel een poging gewaagd. Maar iig ben ik er nu (voorlopig) vanaf!!
Dus vanmiddag, vanavond, morgen, dit weekend en maandag vrij vrij vrij.. Keigeweldig. Alleen heb ik om 3 uur wel weer een paar experimentjes gepland om wat geld te verdienen voor de Sinterklaas- en verjaardagscadeautjes die ik vanavond/morgenochtend ga kopen
, maarja dan heb ik wat te doen vanmiddag he
. Morgenmiddag is mijn propedeuse-uitreiking, dat is ook wel leuk want dan komen mn ouders en broer en ws mn tante ook, ja, hebk wel zin in. En kheb nog meer zin in daarna, het weekend naar MM, natuurlijk!
Whiejj das allemaal heel leuk ja... maar iets anders dat ik net gehoord heb is niet zo leuk!
Er wordt namelijk begin mei een studiereis naar Griekenland georganiseerd, en wij
mogen niet mee! Wij, dwz iedereen van ons jaar of later, omdat we een andere bachelor-master-structuur hebben dan het jaar voor ons!
En dus 'is er geen plaats meer voor een studiereis in ons programma' oftewel
er komt er nooit meer één! Ik vind het echt onwijs erg, want ik heb zoals ik jullie al verteld heb, de hele zomervakantie gespaard speciaal voor die reis, en ik ben nog nooit in Griekenland geweest terwijl ik Grieks studeer, en ik heb Nieuwgrieks geleerd ook wel een beetje daarvoor, en het feit dat elke 2 jaar een dergelijke reis georganiseerd zou worden, was ook een van de redenen om klassieken in Nijmegen te gaan studeren. Grmbl.
Nouja oplossing is natuurlijk dat we zelf iets organiseren, maar ten eerste: doe dat maar eens eventjes, en ten tweede: dat wordt dan ws veel duurder dan de nu bestaande reis. En de derdejaars ons tweedejaars maar fijn uitlachen dat zij wel mee mogen!
Nja, de meeste niet hoor, en ook de docenten drukten ons op het hart om het er niet bij te laten zitten, want gelijke behandeling enzow... Dus we gaan nog wel even overal bij alle officiële instanties klagen en zien of we daar iets aan hebben... Maar vooralsnog ben ik kwaad, verdrietig en teleurgesteld daarover.
Maar ik zal eens gaan reageren op Anne-Marie... wordt wel tijd
Mooi dat je vakantie leuk was (inmiddels al tijd geleden maargoe
)! Werd idd tijd dat je je broers kamer in Groningen eens ging bezichtigen (hmm.. ik heb mijn broers kamer ook nog niet gezien maar die woont er pas net
).
Was wel cool, btje studenten-sfeertje proeven. (Ik wil ook student zijn.. ;-) )
jaah, tis cool he
die volgende dag afgesproken met een vriendin, ff gewinkeld (twee truien gekocht, waarvan er één weer geruild kon worden..)
wat was er mis met die trui dan?
Het was weer eens te lang , dus dit was deel 1.