Wow
plotseling wel een hoop om op te reageren zeg, en niet zomaar iets ook nog. Ik vind het wel heel goed dat dit eens duidelijk wordt gezegd, omdat iedereen het wel duidelijk merkt maar mensen eerder zullen wegblijven dan opmerken dat iets ze niet zo bevalt. (Intikker doet nu dus allebei
.) Sja, natuurlijk zou ik het ook jammer vinden als je weggaat, Intikker, en helemaal als dat uit teleurstelling is, maar iets begrijpelijks zit er wel in ja. Ik mis zelf ook die sfeer van het begin heel erg, van de barposts van Ovide, Han, Pino, Bertha etc... maar ik ben ook van mening dat die sfeer voor een deel is
wat je er zelf van maakt. Natuurlijk niet helemaal in je eentje, maar als er een paar mensen zijn overgebleven (of erbij komen) die genoeg bij jou (jij = 'oud lid', wie dan ook) passen, en als jij als oude user de nieuwe leden accepteert, erbij betrekt en (niet onbelangrijk!) de nieuwe leden ook andersom hetzelfde doen met de oude leden, en iedereen zich een klein beetje voor iedereen interesseert, nouja, dan kan het best gezellig blijven. Of opnieuw worden. Ook al krijg je natuurlijk nooit precies hetzelfde terug, dat is waar, maar als je dat verwacht, valt het alleen maar telkens tegen wat je leest. Dus positieve instelling.
Wat ik jammer vind aan veel 'nieuwe leden' om ze zo maar even te noemen (laten we zeggen van de derde generatie of later) is dat ik ze niet meer zo goed leer kennen zoals dat eerst met een groter deel van de mensen wel zo was, of iig zo leek. Maar
toch zie je duidelijk dat er wel degelijk nieuwe mensen integreren: bijv. hier in de bar Nostradamus (die tenminste voor mijn gevoel zo'n redelijk 'nieuw lid' is). En de Sinterklaasmeeting heeft bewezen dat er weer twee nieuwe mensen 'de stap hebben gewaagd' naar de irl meetings, die ik persoonlijk best belangrijk vind (wat vanzelfsprekend niet voor iedereen geldt), omdat ze niet alleen zelf heel gezellig zijn, maar juist ook voor de tijd erna op het forum de 'banden versterken'. Opvallend is ook wel dat een van die twee mensen een uitgesproken 3e-generatie-figuur is
.
En verder zijn er die
'oude users' die zijn gebleven (in de gezellige, 'normale' topics, met posts van meer dan 1 regel gemiddeld bedoel ik dan) als een soort geruststellende 'constante' van wie ik echt heel blij ben dát ze er nog steeds zijn, zoals Cora Bora, De Baron, Han blijkbaar toch nog ook al dacht ik van niet.. (Bertha mss??
) Van die mensen weet ik behoorlijk zeker dat ze nog vrijwel zo gezellig en eerlijk zijn als ze waren (voor zover ik dat kon en kan weten dan). En die mensen zijn er echt nog wel, lang niet iedereen is weg!
Ja en ten vierde hebben we natuurlijk wel errug lang
onze bindende factor van widm moeten missen. Dat is natuurlijk niet zonder gevolgen. Dus ik denk dat de nieuwe serie daar wel weer wat goed van zal maken. Een nieuwe moltheorie is al snel weer een aanknopingspunt voor verder praten in de bar over iets van jezelf etc.
Nouja, misschien heb ik gewoon makkelijk praten omdat ik 'irl-vrienden' op het forum heb rondwandelen, maar ik hoop toch dat 'sfeer-missende' mensen hier iets in zien. Mss zijn jullie het hier wel allemaal helemaal niet mee eens, maar dan hebben we het er iig eens over, wat ik wel goed vind
.
(deel 1)