Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2105213 keer)

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14240 Gepost op: 14-12-2004, 19:31:45 »
Vrijdag 3 december:

Onderstaande verhaal heb ik ingestuurd, om op de website van het project te plaatsen:

Eindelijk mag dan iets vertellen over de uitwisseling met Italië. Ik vind het wel jammer dat ik mijn dagboek niet over donderdag mag maken (toen bezochten we Venetië), omdat Venetië een stad is die je moét hebben gezien. Dus nu komt mijn dagboek over de vrijdag: de laatste echte volle dag die we in Italië hebben doorgebracht. Na de dagelijkse briefing (8.00 - 8.30 uur) heb ik met mijn groepje de katoenfabriek in Albino van Honegger bezocht. In de fabriek was het qua temperatuur niet te harden, zodat iedereen bijna in slaap dommelde. Maar daar kreeg je geen kans voor door het lawaai van de machines. De oren van iedereen zullen nog wel nasuizen. Het was wel interessant om te zien hoe alles in de fabriek eraan toe ging. Daarna zijn we naar de afdeling van Honegger gegaan waar ze kleding (overhemden) ontwerpen. Vervolgens hebben we een 'bergstadje' bezocht, waar maar ongeveer 6 huizen stonden. Mevrouw Van Elst vond één huis heel erg mooi en het stond ook nog eens te koop. Zou ze er misschien willen gaan wonen!? Maar goed, hierna ben ik met mijn maatje Roberto Valsecchi naar huis gegaan om iets te eten, waarna we met een vast groepje het bergstadje Selvina hebben bezocht. Helaas hing er teveel mist om van het uitzicht te genieten. Toen ik weer thuis kwam heb ik mijn spullen alvast bij elkaar geraapt en ben ik nog gauw onder de douche gesprongen, omdat we deze avond de farewell party hadden. Dit was een leuk feestje en bij terugkomst thuis, heb ik nog afscheid genomen van de opa en oma van Roberto. Daarna ben ik gaan slapen, omdat we er zaterdag al weer vroeg uitmoesten.

Vanuit Nederland (we zijn inmiddels al weer 4 uur terug en ik mis Italië al heel erg) zeg ik:

Ciao!

Zaterdag 4 december:

We moesten al om 7 uur bij de school zijn en toen ik heb nog afscheid genomen van zijn ouders, hijzelf en de rest van de andere Italianen. Om 9.15 uur gingen we vliegen en om 11.30 uur waren we terug in Nederland, omdat we vertraging hadden. Ik was blij om weer mijn ouders te zien, maar ook tegelijkertijd erg moe van de voorbije week. Mijn week in Italië was erg leuk en ik zou er graag nog een keer naar terug gaan. Helaas was er in Albino qua activiteiten weinig te doen, maar goed. Ik kreeg ook veel aandacht van meisjes omdat ik er als een Italiaan uit schijn te zien (donker haar, donkere ogen). Wat me op is gevallen, is dat er veel mensen rookten en dronken, maar toch ook gelovig waren. Op 9 april 2005 komen zij op uitwisseling hierheen en ik heb er nu al zin in!

Binnenkort probeer ik wat foto’s te plaatsen, want ik heb ze nog niet op de computer staan.

Spreek jullie snel, Nostradamus!

Ps: op http://www.sgcambium.nl/international/index.htm staat van alles over ons project. Klik rechtsbovenaan op Scholengroep Cambium en je krijgt allemaal dingen van mijn en mijn klasgenoten over de week in Italië en het project te zien. Klik je op de Italiaanse of de Duitse school, dan kun je zien met wie wij hebben uitgewisseld.

Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Bakkertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14241 Gepost op: 14-12-2004, 20:30:22 »
Dus die inbreker was in de school tijdens schooltijd?  ??? Vreemd zeg.  :-\\  Zal idd wel 'n hoop consternatie hebben opgeleverd bij die leerlingen uit groep 8.

De eerste keer is hij binnengekomen met de smoes dat hij zijn broertje kwam inschrijven....maar dat hij plotseling een afspraak had...pas later kwam men er achter dat hij al een tijdje in school moet hebben rondgelopen omdat er veel uit jassen en tassen was gehaald.

De tweede keer werd hij gesnapt en vertrouwde de meester het niet...maar kwam hij dus ook aan met de smoes dat hij zijn broertje wilde inschrijven, maar er was niemand die hem die dag kon helpen...en vandaag probeerde hij het weer met dezelfde smoes....wat een brutaliteit hé?? :o
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #14242 Gepost op: 14-12-2004, 20:56:35 »
Zo inmiddels een dagelijkse bezigheid, een berichtje posten in de Bar :)

@fenn >>> Leuk te horen dat 't zo goed gaat,  :D

@Han >>> Laten we hopen dat je alsnog mag komen klinkt erg leuk ::ok::. En sterke met je nichtje, dat klinkt niet zo fijn! :-\\

@Bakkertje >>> Ik hoop dat ze 'm pakken, een inbreker da's niet zo fijn >:(. 12,5 jaar geleden maakten ze 't bij ons op school nog beter, toen fikte direct de hele school af ... op mijn verjaardag

@Nostra >>> Leuk zo'n uitwisseling :). Hebben wij op de middelbare school ook gedaan, maar dan met Tsjechische leerlingen, was een hele ervaring! :)

Vandaag heel origineel tentamens gemaakt, ging gelukkig beter dan gister ::ok::. Ik voel me alleen niet zo fit. Ik zat gister om 6 uur al gapend achter de computer en moest vanochtend verplicht aan de koffie (wat ik niet lust) om wakker te blijven, ik hoop dat ik me morgen beter voel :-\\.

Ga zo maar lekker naar bed, lekker lang nachtje maken, misschien gaat 't dan beter! :)

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #14243 Gepost op: 14-12-2004, 21:02:26 »
Daisy slaap lekker joh..je hebt je rust wel nodig in deze tentamenweek.... ::zwaai::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #14244 Gepost op: 14-12-2004, 22:09:53 »
* bertha531 meldt zich ook weer eens in de bar  ::zwaai::

Ik ben even min of meer weggeweest, maar ik kom weer terug, en wel op zaterdag 8 januari om 05:03.
Dus nu ben ik nog niet terug!  :)

Ik ben trouwens van de 5e generatie, die alom bekend en berucht gaat worden. Legendarisch wordt de strijd tegen de 7e generatie die de macht in de bar wil over gaan nemen, maar hierin niet zal slagen.  ::ok::

Gefeliciteerd iedereen!  ::bravo::

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #14245 Gepost op: 15-12-2004, 00:56:50 »
Dienstmedeling:

Kan Bertha531 zich even melden bij de dichtsbijzijnde arts?
Geniet nooit met mate...

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #14246 Gepost op: 15-12-2004, 01:05:35 »
Dienstmedeling:
...en Test bij de dichtstbijzijnde logopedist?

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #14247 Gepost op: 15-12-2004, 15:26:25 »
Hayyy wat een leuke berichtjes hier. Ik voel me zelf ook een flink stuk beter dan gister, toen ik me nergens toe kon zetten en alleen maar wilde slapen, slapen, slapen... - maar toch ook college wilde volgen en ik dus daarna zo snel mogelijk, d.w.z. om ong half 8, in bed geploft ben. Tussendoor benk wel nog even opgestaan, maar was ik nog steeds onwijs moe dus ben ik vrijwel meteen wéér gaan slapen. Nouja in totaal heb ik dus ontzettend lang in bed gelegen en dat heeft me gelukkig wel goed gedaan :). Vanochtend eerst kerstkaarten + postzegels gekocht, daarna 5 euro verdiend met een taalexperimentje en vervolgens dan toch eindelijk mijn gesch.opdracht van deze week afgemaakt. Het werkcollege gaat morgen niet door :\'( (ja = :( vanwege die docent.. maar wel prettig dat we nu kunnen uitslapen ::jaja::).

Daisy, hopelijk voel jij je ook beter na een goede nachtrust! Het is ook zo'n ontzettend drukke tijd.. ::ohno:: (voor mij moeten de tentamens dan nog komen, maargoed) Had je er vandaag weer eentje of ff rust? Hopelijk heb je de eerste twee iig allebei gehaald... Gelukkig dat die van gister iig beter ging dan die van eergister.

Han, ik hoop echt voor je dat je door de eerste sollicitatieronde heen bent! ::ok:: Als je dan al de enige bent zonder ervaring die ze hadden uitgenodigd, nou dan zullen ze dat toch niet voor niets hebben gedaan..! Je maakt heus wel kans hoor.. Nouja, je merkt het iig wel. Leuk dat je al een mooie kerstboom hebt. Bij mij (in Nijmegen) is de badkamer nog steeds niet klaar, dus ik word nog steeds elke ochtend gewekt door geboor en gehamer. Maar mss zijn ze aan het eind vd week wel klaar..
Maar wel heel erg schrikken van je nichtje Han..! Veel sterkte, hopelijk komt ze er helemaal bovenop.

Fenn, leuk dat je weer eens post! En nog beter dat het zo goed met je gaat natuurlijk. Woon je nog steeds in hartje Den Bosch?

Bakkertje, wooh, das eng, zo'n inbreker die gewoon door de school rondbanjert! ::niet-ok:: Mijn mobiel is een keer gestolen in mn oude basisschool (tijdens een reünie), toen wandelde er ook zomaar iemand naar binnen. Nouja, hopelijk wordt hij snel gepakt nu jullie hem gezien hebben!

Oja Han, veel succes met klussen bij je broer!

Nostradamus, woow wat een verslag zeg. Je moet wel onwijs moe zijn geweest toen je terugkwam, want veel slapen was er duidelijk niet bij ;). Het klinkt wel als leuke dagen daar! Ook nog Venetië gezien, cool zeg. Was je broertje blij met zijn hoed? ;) Wel vervelend voor je dat je net de crematie van je oma miste :-\\, maar hopelijk kon je toch ook nog een beetje van die dag genieten. Is je tekst over de vrijdag idd op de site gekomen? Haha, veel aandacht van meisjes omdat je er als een Italiaan uitziet, nou, lucky you dus! ;D Bedoel je dan van Italiaanse meisjes of van Nederlandse? (zal wel t eerste zijn dan, want de Nederlandse geven je natuurlijk altijd al aandacht :P)
Wat me op is gevallen, is dat er veel mensen rookten en dronken, maar toch ook gelovig waren.
Is dat dan tegenstrijdig? Heeft toch niet zoveel met elkaar te maken? ??? Trouwens gaaf zeg dat dezelfde mensen in april naar Nederland komen zodat je ze iig nog een keer ziet!

Berthaaaaaaa, je bent er weer eens! :o :D Gaaf zeg. Of euh, ik bedoel, ik kijk uit naar 8 januari 5:03 uur wanneer je terug zult komen ;). Gelukkig dat jouw generatie zal winnen van de zevende trouwens! ::ok::

...en Test bij de dichtstbijzijnde logopedist?
::rofl::

Nou, ik ga nu eens kerstkaarten schrijven (sja, moet ook gebeuren) en om 5 uur nog een keer bommen, had ik zo gedacht. Leek me wel goed om dat deze week twee keer te doen, tegen mijn vermoeidheid.

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #14248 Gepost op: 15-12-2004, 17:39:14 »
Jepss nog steeds in hartje Den Bosch en dat bevalt me uitstekend!
Annemieke sport jij wel eens in Nijmegen? Heb je niet toevallig ook een sportkaart?
Ik wel, das wel leuk. Kickfit is tof en ik doe ook een cursus muurklimmen!

Doeidoeii ik krijg zo bezoek.  ::bravo::
een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #14249 Gepost op: 15-12-2004, 19:01:07 »
Ja ik sport zeker in Nijmegen met een sportkaart.. net nog gedaan! :D Ik ga in principe elke maandag BOMmen maar deze week ook nog een keertje op woensdag dus. Studiegenoten van me doen ook aan muurklimmen! Maar bedoel je nou dat jij dat ook in Nijmegen doet, of doe jij dat in Den Bosch?

Veel plezier met je bezoek, ik ga naar huis want vanavond weer toneel! :D kheb btw daarnet maar liefst 3 kerstkaarten weten te schrijven in een uur ::), zucht.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #14250 Gepost op: 15-12-2004, 19:15:35 »
Wat een k*t toets zeg vandaag, ik had 'm bij lange na niet af. De eerste vragen wist ik niet dus ik sloeg ze ff over, ben de rest gaan maken, maar de tijd was om voordat ik aan die vragen kon beginnen. Dus ik heb nu een hele blanke voorkant ingeleverd, ik ben benieuwd wat dat gaat worden :(. Morgen nog 2 tentamens (Engels & Managementvaardigheden *feest not*), dan 4 daagjes rust en dan nog 3 dagen tentamens en dan vakantie! :D :D :D

't Wordt weer steeds drukker in de bar zie ik, gezellig ::ok::. Ik ga zog maar even wat aan mijn managementvaardigheden doen, mijn 'geweldige' Engels vertrouw ik wel op (vorig jaar heb ik ook 2x een 8 bij elkaar geschraapd, dus hopenlijk dit keer ook weer ;) maar een 6 is ook goed ::ok::). Iedereen veel plezier met zijn bezigheden vandaag, of beterschap, of wat dan ook, tot morgen, want morgenmiddag ga ik niks doen! ::zwaai::

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #14251 Gepost op: 15-12-2004, 19:18:58 »
Balen Daisy dat je tentamen zo veel was! :-\\ En dan heb je er morgen zelfs twee op een dag, pfoeh... Alvast heel erg veel succes! Btw, *feest not* vind ik wel een leuke nieuwe uitdrukking ::rofl::

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #14252 Gepost op: 15-12-2004, 19:37:26 »
Goeieavond!  ::zwaai::

Nostradamus: erg leuk om je verslag te lezen!  ::ok::  En Venetie is echt geweldig he? Ik ben daar 'n aantal jaren geleden ook geweest, maar ik was blij dat ik er toen 5 keer ofzo ben heengegaan (we zaten in de buurt 'n paar weken op 'n camping), want je kunt niet alles bekijken in 1 dag. Tenminste als je ook 'n beetje de dingen die iets verder van 't San Marco plein afliggen ook wilt zien.  :)

Bakkertje: wat 'n stomme inbreker als die telkens met dezelfde smoes aankwam.  ::)

Daisy: ik ben blij voor je dat 't tentamen gisteren beter ging dan eergisteren!  ::ok::  En wat balen dat 't vandaag zo moeilijk was!  ::niet-ok::  Ik hoop voor je dat 't morgen en volgende week goed gaat. Iig veel succes! En daarna dan volop van je vakantie genieten!  :D

Annemieke: ik hoop dat je je weer helemaal goed voelt nu! Enne dat bommen is toch bewegen op muziek? Wat doen jullie daar precies bij? Echt danspasjes of is 't meer te vergelijken met aerobics?  ???  Succes met kerstkaarten schrijven trouwens!  ::ok::

Ik heb vandaag weer 'n drukke dag gehad. M'n oma moest vanmorgen weer 'ns naar de dokter in 't ziekenhuis op controle en omdat ze in Venray moet, gaat mijn moeder altijd mee om haar te brengen. Maar zij kon niet vandaag, dus ben ik met m'n oma gegaan. Eerst 'n uur wachten in 't ziekenhuis en daarna wilde m'n oma samen gaan lunchen in 't centrum. Was erg lekker en daarna zijn we nog effe de stad in gelopen. M'n oma heeft nog 'n leuke blouse gekocht en ik heb alleen 'n respect2all-armbandje gekocht van 'n euro.  ;D

Maar goed, vanmiddag heb ik oma nog bij haar thuis geholpen met 't schrijven van haar kerstkaarten. Ze heeft heel erg last van reuma en kan daardoor niet meer goed schrijven. Dus heb ik haar daarmee geholpen.  :)

En net heb ik samen met m'n moeder gekookt en nu ben ik effe snel aan 't bijlezen. Ik moet zo namelijk weg naar 't nieuwe huis van m'n broer. We gaan effe kijken hoe 't er allemaal uitziet en morgen gaan we er dan waarschijnlijk de hele dag meehelpen met behang afsteken. En daarbij is *feest not* ook de juiste uitdrukking geloof ik.  ;)

Fijne avond nog allemaal en tot de volgende keer maar weer!  ::zwaai::

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #14253 Gepost op: 16-12-2004, 00:37:28 »
Tijgertje!!
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #14254 Gepost op: 16-12-2004, 00:47:50 »
EIDM
Proficiat met je verjaardag!!!
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #14255 Gepost op: 16-12-2004, 01:01:15 »
Happy birthday to you, ::bravo:: Happy birthday to you,  ::bravo:: Happy birthday dear tijger en Elise ::bravo:: Happy birthday to you!!!  ::bravo:: [/size]
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #14256 Gepost op: 16-12-2004, 01:01:42 »
EIDM en Tijger hartelijk gefeliciteerd!!!

Geniet nooit met mate...

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #14257 Gepost op: 16-12-2004, 01:03:45 »
Happy birthday to you, ::bravo:: Happy birthday to you,  ::bravo:: Happy birthday dear tijger en Elise ::bravo:: Happy birthday to you!!!  ::bravo:: [/size]

Jeetje Dorine!!!
Wat vals!!!
Ik heb je ff wat zachter gezet hoor  ::rofl::

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #14258 Gepost op: 16-12-2004, 08:14:53 »
Dank jullie wel!!! :D
Iedereen mag vandaag gezellig op mijn feestje komen in de SMORG ;)

En EIDM is eregast ::ok:: Jij natuurlijk ook VAN HARTE GEFELICITEERD!!! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #14259 Gepost op: 16-12-2004, 08:39:26 »
Tijgertje en EIDM proficiat met jullie verjaardag!   ::bravo::