heej nostra...wij missen jou ook hoor....
Zo hier weer eens een post van mijn kant...
Vandaag was maar een vreemde dag...vanochtend begon het al met en fikse ruzie tussen twee ouders op het schoolplein, toen ik wilde bemiddelen kreeg ik de wind van voren en dreigden ze mij met een fikse tik
. Nou ben ik niet de dunste, dus ik heb me nog even breder gemaakt dan ik al ben, en heb mijn juffen stem opgezet (lees enorme keel) en uiteindelijk bedaarden de ouders en kon een ieder zijn weg vervolgen naar de klas of naar huis.
Daarna kreeg ik mijn favoriete leesgroepje weer onder mijn toezicht en dat verliep ook al niet lekker, omdat één van de kinderen de bokkepruik op had vandaag...uiteindelijk mijn favoriete bezigheid negeren maar weer uit mijn broekzak gehaald en ben met de overige drie wel lekker gaan lezen.
Na een half uurtje kon ik naar mijn eigen groepje terugkeren en daar belande ik in een wirwar van stemmen en drukke kinderen...een blik naar mijn collega was al genoeg om even na negen uur stonden wij met de kinderen buiten...dat was wel een record overigens, maar na een hap buitenlucht van een uurtje zijn we rustig naar binnen gegaan al waar we ons programma zonder "ernstige delicten" weer konden afwerken.
Tussen de middag vlug een broodje naar binnen gewerkt en weer vol goede moed groep 4 ingedoken..máár meisjes en hamers, nee dat is toch niet echt de combinatie...ik heb van het half uur knutselen, 15 minuten met een duim onder de kraan gestaan omdat eentje het nodig vond om mij voor de grap op de duim te slaan...lang leve het juf zijn
Gelukkig verliep de middag tot kwart over drie zonder problemen, daarna begon de ellende weer...één van de kinderen was onder de aandacht van een collega ontsnapt en werd vermist...moeder, net bevallen en nog vol moederlijke hormonen, was ongelooflijk boos op school en maakte ons voor van alles en nog wat uit..."tja zo motiveer je wel om te gaan zoeken" mompelde een collega, maar braaf deed een ieder wat er in het protocol staat en een tien minuten later kwam het telefoontje dat een kennis het kind naar huis had gebracht...eind goed al goed...ben benieuwd hoe moeders morgen haar kind van school komt halen en of ze dit keer wel uit de auto komt, want dit is zo'n typische achterbankgeneratiekind wat met de auto naar school wordt gebracht en weer wordt gehaald terwijl het nog geen vijf minuten lopen is van huis naar school.
afijn, dit was een dag uit het leven van bakkertje
fijne avond allemaal