Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2107635 keer)

Offline Cout

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #19060 Gepost op: 4-06-2009, 18:16:14 »
Sorry Cout, maar daarmee ben ik dan weer niet accoord.

En die klootzakken krijgen toch wel hun zin. ;)

En NOG meer als iedereen doet zoals jij.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #19061 Gepost op: 4-06-2009, 18:20:54 »
En NOG meer als iedereen doet zoals jij.

Als iedereen deed zoals ik had je ongeldige verkiezingen. Dat zou precies zijn wat ik wil. ::rofl::
Geniet nooit met mate...

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #19062 Gepost op: 4-06-2009, 18:22:19 »
Als iedereen deed zoals ik had je ongeldige verkiezingen. Dat zou precies zijn wat ik wil. ::rofl::

Dan zou je ook een goede mol kunnen zijn Test lekker saborteren. ::tandpastasmiley::

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #19063 Gepost op: 4-06-2009, 18:34:11 »
Wat mss wel een oplossing zou kunnen zijn is, dat we zouden kunnen stemmmen op elk item van de politiek afzonderlijk.
Dat zou de verkiezingen er uiteraard niet eenvoudiger op maken, so wath, t'is toch maar 1 maal om de 4 jaar.
Nu moet je je vertrouwen geven aan 1 partij voor alle onderdelen uit de politiek.
Maar welke partij heeft nu de juiste ideeen en/of interesses of now how van alles, geen toch.?
Op die mannier zou elke politieker zn beloftes veel beter moeten nakomen en zouden we veel meer democratie krijgen.
Nou moet je je vertrouwen aan 1 partij geven, zowel voor wat landbouw, als migratie, als financien, als buitelandse handel enz..., dat houd toch geen steek.
Nu hebben we geen echte democratie, omdat die ego-trippers er een spelletje van maken, maar met mijn idee zouden we veel meer kans hebben een echte democratie te verkrijgen.  Zo zie ik het, wat denken jullie?

« Laatst bewerkt op: 5-06-2009, 02:32:45 door Cout »

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #19064 Gepost op: 4-06-2009, 18:47:18 »
Wat bedoelen jullie toch met 'die zakken, die klootzakken, die ego-trippers'?  ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #19065 Gepost op: 4-06-2009, 18:55:52 »
Wat bedoelen jullie toch met 'die zakken, die klootzakken, die ego-trippers'?  ::)

Oh, jij volgt de politiek niet zo?  ;)

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #19066 Gepost op: 4-06-2009, 20:33:29 »
 ::) Ik vind het nogal simplistisch. "Het zijn toch allemaal zakkenvullers." Dat soort dommenpraat.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Test

« Reactie #19067 Gepost op: 4-06-2009, 21:29:00 »
::) Ik vind het nogal simplistisch. "Het zijn toch allemaal zakkenvullers." Dat soort dommenpraat.

Als politici zakkenvullers waren, zaten ze in het bedrijfsleven en niet in de politiek.

Wat mijn observatie is, is dat veel politici (vooral als ze regeringsverantwoordelijkheid hebben) geen vertegenwoordiger meer lijken te zijn van hun achterban maar er meer ter eigen eer en glorie zitten. En dat noemen zij dan visie.
Geniet nooit met mate...

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #19068 Gepost op: 4-06-2009, 21:34:54 »
Als politici zakkenvullers waren, zaten ze in het bedrijfsleven en niet in de politiek.

Wat mijn observatie is, is dat veel politici (vooral als ze regeringsverantwoordelijkheid hebben) geen vertegenwoordiger meer lijken te zijn van hun achterban maar er meer ter eigen eer en glorie zitten. En dat noemen zij dan visie.

Zo is dat, zowel het 1ste als het 2de, en als ze hun ding dan al of niet doen, is het met de stemmen van hun kiezers, en dat noemen ZIJ dan democratie. ;)

Offline Test

« Reactie #19069 Gepost op: 4-06-2009, 21:57:46 »
Waarom worden die Europese verkiezingen trouwens in alle landen niet op dezelfde dag gehouden? ::)
Geniet nooit met mate...

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #19070 Gepost op: 4-06-2009, 21:58:36 »

Maar kun je daar concreet in zijn? Wat laten ze precíes na dat ze volgens jou wel zouden moeten doen?

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #19071 Gepost op: 4-06-2009, 21:59:25 »
Waarom worden die Europese verkiezingen trouwens in alle landen niet op dezelfde dag gehouden? ::)

Nederland doet het in ieder geval op een andere dag omdat er hier op zondag niet gestemd mag worden.

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #19072 Gepost op: 4-06-2009, 22:01:26 »
 Zo zie ik het, wat denken jullie?

Hier wordt veel over en weer gepraat, maar geen antwoord gegeven op mijn vraag, valt me een beetje tegen. :-[

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #19073 Gepost op: 4-06-2009, 22:45:25 »
Okee, okee:

Het lijkt me onuitvoorbaar. Wat je voorstelt, is in feite een directe democratie à la het oude Athene. Ik ben het met je eens dat er niet één partij kan zijn waarmee je het op alle punten eens bent. Maar dit lijkt me geen oplossing. Ten eerste moet je wachten tot er eens in de vier jaar over zaken besloten kan worden. In de tussentijd kan er niets gedaan worden. Ten tweede zijn allerlei zaken die je noemt veel te complex voor een referendum. Neem nou financiën: hoe wil je dat aan de mensen voorleggen?

Offline Test

« Reactie #19074 Gepost op: 4-06-2009, 23:18:45 »
Maar kun je daar concreet in zijn? Wat laten ze precíes na dat ze volgens jou wel zouden moeten doen?

Nu is democratie niet meer dan eens in de 4 jaar stemmen. De verschillende partijen doen in verkiezingstijd hun best om stemmen te winnen en vervolgens kijken ze niet of nauwelijks meer naar hun kiezers om. Men gaat zijn eigen gang bij wijze van spreke.

Ik zou bv een referendum bij grote, dure en/of onomkeerbare zaken (bv liberalisering van gezondheidszorg, energiemarkt etc, aanleg betuwelijn etc) geen slechte zaak vinden. Laat de regering en de kamer maar het voorbereidende werk doen en de kiezers de uiteindelijke keuze maken. Je zag het bij het referendum over de Europese grondwet. Als het toen aan de regering had gelegen, was die grondwet goedgekerd. De bevolking dacht er duidelijk anders over.

Als je je burgers meer bij de besluitvorming betrekt, krijg je volgens mij ook meer draagvlak onder de bevolking.
Geniet nooit met mate...

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #19075 Gepost op: 5-06-2009, 02:38:18 »
Idd, referenda kunnen de oplossing zijn of anders mijn hierboven vermeld voorstel.  Beide zijn allesinds beter dan dat wat we nu hebben.

Offline Go_ahead

• Forumlid
« Reactie #19076 Gepost op: 5-06-2009, 09:36:47 »
Cout bij jouw idee vind ik het probleem zitten dat je zoveel moet stemmen dat men er gek van wordt.. dit betekent dat men moe wordt van het stemmen en dus niet meer gaat of toch maar op 1 partij blijft stemmen, omdat ze dat gewend zijn... mensen zijn gewenningsdieren.. houden van houvast...

Test bij jouw idee vind ik het probleem zitten dat wanneer ze zo een heel plan maken... je 100en pagina's aan ingewikkelde informatie voorgeschoteld zou gaan krijgen... de helft van de kiezers snapt het partijprogramma al niet laat staan hoe ze nou dat ingewikkelde probleem willen aanpakken...
Verder zijn er ook genoeg kiezers die dan tegen het kabinet zijn en uit principe gaan tegen stemmen en niet eens naar het idee kijken...

En dit kabinet gaat trouwens wel naar de mensen om met ze te overleggen wat ze een goed plan vinden.. zo zijn ze begonnen met 100 dagen lang het land in te gaan en te kijken en te zoeken naar de problemen in het land om er vervolgens samen een oplossing voor te vinden..
Vervolgens hebben ze ook tijdens de crisis, een pakket samengesteld die ze eerst aan de werknemers en werkgeversbond hebben voorgelegd, zodat het in elk geval een groter draagvlak had en ook de inhoud had die voor het land noodzakelijk is....
Dat er een wereldwijde crisis is uit gebroken te wijten aan Amerika, die al decenia lang heel dichtbij de afgrond was, daar kan dit kabinet niks aan doen en nee dat kunnen zij niet 1,2,3 oplossen!!! Dat de mensen dat wel verlangen en daarom nu het kabinet afstraffen door hen geen stemmen te geven voor het Europees Parlement.. is meer trappen tegen de problemen die er zijn dan dat de mensen wel overwogen hun stem hebben uitgebracht..
Men is in tijden van crisis gewoon heel zelfzuchtig... eigen haggie eerst. dus alles tegen Europa en dan maar Wilders stemmen!! Dood en dood zonde, want het enige wat ons snel uit de crisis kan helpen is een goed draaiend Europa.. Wanneer het goed gaat met Europa kan ons belangrijkste inkomen dat van de export namelijk weer omhoog en kunnen we de problemen in ons land ook weer goed aanpakken..

Ik vind in elk geval ons kiesstelsel zo slecht nog niet.. het probleem ligt eerder bij de kiezers die nemen geen moeite om te kijken met welk partij ze het nou echt eens zijn in grote lijnen of qua filosofie.. of gewoon niet opkomen dagen, want ja hun ene stem heeft toch geen invloed... nee niet als iedereen dat denkt..
Nederlanders zijn nooit tevreden en trappen graag tegen de gevestigde orde aan en door de nadruk die in onze journaals blijft liggen op de VS, wil men meer richting dergelijke principes van een charismatisch president.. hierdoor ben je echter helemaal afhankelijk van 1 persoon en 1 partij die alle touwtjes in handen heeft.. dan pas moet je zeker zijn dat jouw partij al jouw belangen behartigt of in elk geval je belangrijkste, want daar gebeurt anders niks mee.. bij de Nederlandse vorm met die verschillende partijen is er tenminste nog de kans dat door comprissen met andere partijen alsnog jouw belangen worden behartigd of juist niet..

Dat is althans mijn kijk erop!!
Ananas

Offline Test

« Reactie #19077 Gepost op: 5-06-2009, 10:07:14 »
Test bij jouw idee vind ik het probleem zitten dat wanneer ze zo een heel plan maken... je 100en pagina's aan ingewikkelde informatie voorgeschoteld zou gaan krijgen... de helft van de kiezers snapt het partijprogramma al niet laat staan hoe ze nou dat ingewikkelde probleem willen aanpakken...

Dus dan moeten we ook maar geen verkiezingen meer houden? De kiezer snapt er toch allemaal niks van... ::)
Geniet nooit met mate...

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #19078 Gepost op: 5-06-2009, 10:36:01 »
Ik ben wel gaan stemmen, en ben er trots op dat ik mijn eigen mening gevolgd heb.

Ik snap wel dat veel mensen het niet meer snappen, en dat ze denken dat wilders (wiens naam ik weiger met hoofdletter te schrijven, net als janmaat en eerder glibberveen) nu de grote jongen is.

Natuurlijk kloppen er dingen niet in ons land, maar wilders en consorten schuiven de oorzaak van alle problemen naar 1 kant, ook de problemen die totaal niets met buitenlanders te maken hebben. Maar dat doet er voor veel mensen helaas niet toe. Wanneer die zijn scheur open trekt (om het maar eens grof te zeggen), buigen ze al, en klappen om het hardst, ik heb het al eens eerder gezegd.

Ik heb onderstaande smilie al eens eerder ergens hier neergezet, maar hij geeft goed aan, hoe wilders zich misdraagt:

Waar ik de grootste moeite mee heb, is dat ie alles en iedereen die ook maar een zweem van niet-arisch bloed in zijn aderen heeft, over 1 kam scheert. Het moet gezegd worden: Pim Fortuyn was ook aan de rechtse kant, maar die gaf nog enige nuance. wilders zegt: alle buitenlanders deugen niet, tenminste, daar komt het op neer. En dat doorzien mensen niet.

Natuurlijk moet het afgelopen zijn met het zakkenvullen en graaien, maar dat los je niet op door daar de buitenlanders de schuld van te geven.
« Laatst bewerkt op: 5-06-2009, 10:38:20 door Bodejos »

Offline Go_ahead

• Forumlid
« Reactie #19079 Gepost op: 5-06-2009, 21:47:19 »
Dus dan moeten we ook maar geen verkiezingen meer houden? De kiezer snapt er toch allemaal niks van... ::)

Dat wel, maar zoals ik eerder al aangaf moeten de partijen gedurende de campagne meer de nadruk leggen op hun filosofie.. hun idee van het ideale Nederland..
Verder moeten ze gedurende de verkiezingstijd meer de grote lijnen van hun beleid duidelijk maken, wat zijn hun ideeen, wat zijn hun speerpunten binnen het programma...Of je kunt het nog anders laten doen, door peilingen laten kijken waar de burger op dat moment het meest belang aan hecht.. en vervolgens elke partij zijn eigen kijk laten geven op belangrijkste pijlers onder de Nederlanders.. gecombineerd met de filosofie van die partij... Dan gaat het de stemmers hopelijk minder snel boven de pet en komt het stempercentage misschien een keer (ruim) boven de 50% uit....
Ananas