Ik wil even wat nieuw leven blazen in deze
finalisten-spoilerNiet omdat ik hem zo sterk vond, of dat ik denk dat ik hem nu sluitend heb. Maar gewoon omdat ik na aflevering 10 wil kunnen zeggen, 'Zie je, dit had ik op 30 januari al uitgepluisd'. (al is de kans groot dat het helemaal niet zo uitkomt) Het is overigens zo, dat ik een aantal conclusies heb getrokken over hoe en waar widm gaat eindigen. En als dat klopt, zou dat de spoiler realistischer maken.
Allereerst de landkaart uit de afleveringen die we telkens zien:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=61961.msg2093071#msg2093071Hierop staan de steden die (waarschijnlijk) bezocht worden tijdens dit seizoen.
Tbilisi en Stepantsminda hebben we al gehad.
Locaties uit Borjomi, Vardzia, Achaltische, Tskaltoebe en Koetaisi zijn al herkend in onder de leader.
Alleen over Batoemi is niets gevonden.
In
dit artikel wordt gezegd: "Helaas konden we de kust niet nemen, maar ze waren erg blij met de sluizen." Batoemi ligt aan de kust en zou dus niet op de kaart moeten staan, als ze daar niet geweest zijn.
Nu gaat dat artikel er vooral over dat Georgie heel goed gepromoot wordt dankzij WIDM en dat het (Nederlandse) toeristen naar het land zal trekken waar het programma zich afspeelt. De bewuste zin in het artikel betekend dan volgens mij ook meer dat ze de kust van Georgie niet hebben kunnen promoten.
Ik verwacht dus dat dit seizoen wel in Batoemi gaat eindigen. Zou ook niet gek zijn als je vanuit Tbilisi nog langs de andere 5 locaties moet om dan nog even door te reizen naar Batoemi. Het zou zelfs kunnen dat enkel en alleen de ontknopping in Batoemi is gefilmd, omdat het misschien een prachtige locatie heeft. Het zou ook meteen kunnen verklaren waarom we nog geen beelden uit Batoemi hebben ontdekt, omdat die er simpelweg nauwelijks zijn.
Ik zie jullie denken waarom maakt dit de finalisten-spoiler geloofwaardiger?
Nou, als je in Batoemi eindigt is er maar een logische manier om terug te vliegen naar Amsterdam en dat is via Istanbul. En laat dat nou net de in de spoiler opgeborgen zitten, dat de finalisten (en crew) op een vlucht vanuit Istanbul zaten.