Ik heb nog niet alles bij gelezen, maar volgens mij hebben we te maken met een soort van Moltalk-Quiz-Hint. Weet niet of het een belangrijke hint is of dat het nog kan uitgroeien.
Het valt mij op, ook door opmerkingen op het forum, dat veel quizvragen toch lijken uit te komen in dit seizoen.
Een paar voorbeelden:
- Vraag over de woorden van Art vlak voor de test en executie. Alsof we er op attent moesten worden gemaakt dat we dit keer goed naar zijn woorden moeten luisteren.
- Vraag over Paul Rabbering, die had een rood scherm maar haalde wel de finale. We hebben nu hier op het forum het gespeculeer over of Ron terugkomt of niet.
- Vraag over in hoeveel landen is WIDM geweest. Dat waren er zo'n 20 in 17 seizoenen. Nu komt er in één klap zes landen bij.
- Vraag over de hotels, de ene waar ze nog heen gaan dit seizoen en de vijf anderen. Kandidaten zaten deze aflevering verspreid over vijf hotels (in vijf verschillende landen zelfs). En het hotel van de quizvraag moet nog komen.
- etc etc
Zo zullen er vast wel meer overeenkomsten zijn met vragen uit de kwis en wat wij tot nu toe zagen. Zit er een verborgen boodschap in verborgen? Of is het niks?
Ik ga even lekker met je theorie mee:
Afvallers Maurice en Roos krijgen een revanche in de kick-off quiz >
zou Ron een tweede kans krijgen? Of zou Ron voor zijn tweede kans moeten strijden tegen eerdere vroege afvallers van WIDM?
In de promo van aflevering 2 is te zien dat in het theater de kandidaten verrast zijn om iets dat in het publiek te zien is. Je ziet ze volgens mij duidelijk naar het publiek wijzen, niet naar het podium. Zit Ron in het publiek? Of zouden er andere oud-afvallers in het publiek zitten? Ver gezocht, maar ik zou het wel hele een mooie stunt vinden.