Het probleem is dat best veel mensen de topscore behaalden. Als het bekend is dat het voor een prijs is, dan gaat wellicht iedereen altijd alles op een iemand zetten voor de bonus. Kans is dus 1/10 dat je dan goed zit. De app wordt gebruikt door zo'n miljoen mensen. Als iedereen slim is, dan heb je zo'n 100.000 winnaars. Dit zal nooit het geval zijn, maar meer dan 1000 is ook al erg veel.
Je zou er vervolgens nog een loting van kunnen maken, maarja. De kans dat je dan wint is alsnog erg klein.
Het zou de app ook minder leuk maken, het idee is dat je je punten een beetje spreidt. In eerste instantie was het mijn bedoeling om alles op Jan te zetten, maar echt leuk is dat ook niet. Al helemaal niet als er dan ook nog een een finalistenspoiler is. (nu mag het eindelijk zonder spoilertags toch?) Omdat ik er vanuit ging dat er toch geen prijs gewonnen kon worden, heb ik soms ook nog wat puntjes gezet op Simone en Stine. Gewoon om meer kans te maken om eerste te worden in een aantal poules, want ik twijfelde ook aardig. De poules zijn belangrijker dan de topscore behalen.