Hoezo 'buiten het spel om'? Ten eerste stopt voor de deelnemers het spel gedurende de tijd dat ze meedoen nooit (ze hebben geen vaste 'werktijden' of zo) en ten tweede is het wel degelijk voor de camera vastgelegd. Ten derde is het feit dat het niet in de uitzending is opgenomen niet de schuld van de Mol. Die was daar gewoon bezig met haar act en kon onmogelijk weten of het wel of niet in de aflevering zou worden vertoond.
Wat ik bedoel met buiten het spel: de spellen an sich; daarin hoort een mol te mollen, en niet door zo iets stoms te doen als kamertje ruilen. Als de mol het alleen moet hebben van zaken buiten de spellen zelf om...
Wat je met je tweede deel (over de camera) wil zeggen? Geen idee... Slaat in ieder geval niet op datgene waarover ik het had.
Het enige wat ik zei immers was dat ik het een verschrikkelijk slechte molactie zou vinden; zo'n actie waarmee je in principe meerdere kandidaten informatie ontneemt. Dat misschien aan het einde iedereen het weet doet hier niet terzake; het gaat hier om de insteek. Wat ik wel zou vinden is dat het best een goede kandidatenactie zou zijn, om je mede-kandidaten op het verkeerde been te zetten; maar voor een mol?
----
Mogelijk opgekocht uit het faillissement (Dienst Domijnen)? En nog geen tijd en/of geld gehad om de boel over te spuiten....
Het bedrijf is overigens wel nog steeds te vinden op internet. Dus misschien een doorstart?
Geen hint/aanwijzing, lijkt me.
Er verdwijnen heel veel auto's, bestelwagens, vrachtwagen, bussen richting het oosten. En in veel gevallen blijft men nog gewoon met de oude teksten rondrijden. Overigens: het lijkt mij een behoorlijk oude Ford Transit, waarvan het me niet zou verbazen als die al voor het eventuele faillissement richting oosten zou zijn gegaan.