Geen idee in welk topic ik het zou moeten plaatsen, dus dan maar hier.
Ik wil verder niet heel negatief doen of een discussie openen, maar soms irriteer ik me aan bepaalde berichten. Ik moet de frustratie gewoon even kwijt (is een afreageer- en klaagtopic wellicht een idee?
).
Dan heb ik het vooral over de berichten waarin gesproken wordt over de regie. voorbeelden: 'Kandidaat X kan niet de mol zijn, want deze wordt door de productie als verdachte naar voren gebracht.', 'O, dat is vast een valse hint om ons op het verkeerde been te zetten.' en 'De mol moest van de productie dit en dat doen, want anders klopte het spel niet verder / was het niet mooi.'
Ten eerste: de productie maakt niemand expres verdacht. Vorig jaar dachten veel mensen dat bij Jochem, dat hij door de productie werd aangewezen als nep-mol. Maar uiteindelijk bleek gewoon dat hij wat klunzig was, door fanatisme gaan mensen nog wel eens raar doen. De meeste kandidaten doen zelfs niet eens vaak bewuste molacties. Veel verdachte dingen gebeuren per ongeluk. Oké, zo nu en dan probeert een kandidaat zich verdacht te maken bij een andere kandidaat, maar een kandidaat probeert zich echt niet bewust verdacht te maken bij de mensen thuis. Als je daar mee bezig bent op dat moment, dan moet je wel echt idioot zijn. En natuurlijk, de echte molacties worden niet laten zien (op
klaas' witte tafel na dan). Maarja, dan zouden we direct al weten wie de mol is.
Verder zullen er ook nooit valse hints geplaatst worden om ons op een verkeerd been te zetten. Toeval bestaat wel degelijk, al helemaal als je ziet hoever sommige mensen zoeken naar hints. Wat zouden de echte hints naar de mol immers waard zijn als de productie ook 'molhints' naar kandidaten zouden laten wijzen.
Het derde punt dat ik wil zeggen gaat uiteraard over het laatste voorbeeld. Het verloop van de serie hangt niet volledig af van wat de kandidaten wel of niet doen. Er is altijd een plan B. Een voorbeelduitspraak van vorig jaar: 'De mol moest wel in de groep zitten van de helikopter, want de vrijstellingen moesten gevonden worden. anders kon opdracht drie niet worden uitgevoerd.' Geloof me, als de vrijstellingen niet waren gevonden, was de opdracht anders geweest. Voor dit jaar zou je dit door kunnen trekken naar de kandidaten die de kist niet hebben gehaald. Ik ga er vanuit dat dit wel de bedoeling was van de mol, maar meer om niet op te vallen. Stel dat de mol als enige groep niet de kist vond, dan zou de mol de afvaller heus wel terugbrengen in aflevering 2. Als een iemand een persoon terugbrengt, dan is dat wel je groepsgenoot. (Dan alsnog kunnen we ook Loes niet afstrepen, want meerdere teams haalden de kist niet. Als Loes de mol was, had Ron zijn kans gehad in afl.1)
Oh ja,
Er zijn ook niet twee mollen. Hoe wil je dan, zonder dat de kandidaten het weten, fatsoenlijk een test maken? 'is de mol een man of een vrouw? -Man -Vrouw -Allebei'. En ook nee, Jean-Marc was ook geen mol voordat hij vertrok. Mocht de situatie plaatsvinden dat de mol om persoonlijke redenen naar huis moet, dan worden de kandidaten, wij ook trouwens, wel geïnformeerd.
zo, lucht toch op.