Nee hoor, maar ik vroeg het me af aan de hand van het verhaal van Art bij de fandag, die zei dat hij zich in een busje moest verstoppen omdat er potentiële Nederlandse toeristen in de buurt waren. Daaruit blijkt maar weer hoe extreem gevoelig het programma is voor vroegtijdig lekken, en één iets te enthousiaste voorbijganger kan in één keer een heel seizoen om zeep helpen.
Nu was dit misschien een extreem voorbeeld, dus ik maak het dilemma iets moeilijker. Wat als jij degene was die met Jan, Olcay en een camera-crew samen in het vliegtuig zat vanuit Istanbul naar Schiphol? Zou je dat voor jezelf houden of wel naar buiten brengen? Je weet op dat moment nog niets zeker dus kunt enkel speculeren dat het de mol-finalisten waren, maar het is in dit geval toch ook uiteindelijk wel een spoiler geworden. Waarvan de schade overigens vrij beperkt bleef vond ik, want het is gelukkig niet zo dat de media er massaal op sprong en Jan heeft ons uiteindelijk alsnog allemaal beetgenomen, dus het heeft het seizoen er uiteindelijk niet heel veel voorspelbaarder op gemaakt. Maar toch, het blijft een spoiler.