Ik lach niet om deze specifieke opdracht maar om de opmerking van Hamsterdam over bovennatuurlijke krachten die de mol toebedacht worden. Die heeft zelfs een mol niet
Iedere opdracht wordt uitgekauwd, gewogen en vergeleken. Prima in de speutocht naar de mol maar in de 25 opdrachten die dit seizoen telt kan de mol onmogelijk overal perfect presteren. Er zal best wat tegenzitten of gewoon fout gaan. Dat gebeurt ieder jaar.
Ik denk dat mol Jan in de chaos opdracht zelf een cruciale fout heeft gemaakt.
In aflevering 1 had hij pech met de taxicauffeur en bij de pac man opdracht kreeg hij hulp van een local die de auto duwde en vervolgens riep Stine iedereen op om te komen helpen.
Ja, klopt, ik heb Jan ook nog steeds niet afgeschreven. Het kan, maar het is dan wel een mol die, op z'n minst heel veel pech heeft.
Die Pac-Man opdracht is er wel ook eentje waarom ik aan Jan ben beginnen twijfelen. Ik had daar een zelfde soort redenatie als jij. Maar nu vraag ik me af of het voor de mol (met een beetje voorkennis) niet veel makkelijker was geweest om zich door een rood autootje in te laten sluiten, dan er voor zorgen dat de auto zonder benzine kwam te zitten. Want als dat dichtbij de finish gebeurde bestond er altijd de kans dat de auto door anderen binnen geduwd zou worden.
In de zip line opdracht heeft hij volgens mij ook niemand overtuigd om niet te gaan. Olcay ging daar direct na Emilio, die waarschijnlijk het geld had.
Natuurlijk lijkt er veel te kloppen, als Jan de mol is. In de eerste groepsopdracht lijkt hij een beslissende rol te spelen, bijvoorbeeld, en wordt vervolgens niet verdacht in beeld gebracht. De persoon die achter Emilio loopt in de bootleg 'Meet the Mole' opdracht lijkt sprekend op hem. 'Een verhaal apart' past het best bij Jan. de WJNAWWDMI? en Ja/N EE hints, dat zie ik ook wel.
Maar ik zie bij Olcay even vaak of vaker gedrag dat ik als niet-kandidaats interpreteer. Bijvoorbeeld bij Art na de 'niets is wat het lijkt' opdracht, waar ze wel heel erg nerveus is voor een kandidaat, en lijkt te aan te voelen wat Art wil gaan zeggen. En die 'duping delight' trekjes aan een kant van haar mond als de groep weer eens faalt...