Jij weet dit misschien beter dan ik, dus ik heb een vraagje! Is het niet ook mogelijk dat Jan gewoon wel die 500 euro heeft weggebeld? Of is dat een volledige onzekerheid.
In theorie is dat mogelijk, maar dan heeft Simone dus niet gebeld. Als Jan voor 1500 euro gebeld heeft i.p.v. 1000 euro, is de ontbrekende 500 euro namelijk terecht. Simone zegt in haar biecht echter dat zij ook voor 500 euro gebeld heeft. Daarmee zou het totaalbedrag op 5500 euro komen. Maar volgens Art hebben ze voor 5000 euro gebeld.
In beeld hebben we de volgende telefoontjes gezien:
Stine en Emilio: 500 en 1000 euro
Jan en Jean-Marc: 1000 euro
Ron en Loes: 1000 euro
Ruben en Olcay: 1000 euro
Bella en Simone: 0 euro
Totaal: 4500 euro
Als Jan de waarheid vertelt, is de ontbrekende 500 euro terecht en is zijn telefoontje om de een of andere reden buiten de montage gelaten. Maar Simone zegt dat zij ook voor 500 euro gebeld heeft. Waarom zegt ze dat als Jan de waarheid spreekt? En ook dat telefoontje zien we niet terug in de aflevering. En Jan vertelt er tenminste nog over aan tafel, dat doet Simone niet. Ik concludeer daaruit dat Jan waarschijnlijk liegt om zichzelf verdacht te maken (want meer geld uit de pot gebeld, zo lijkt het) en Simone de waarheid vertelt. Maar omdat ze er aan tafel niets over zegt en Bella ook niet, en Bella per sé niet wilde bellen, concludeer ik dat Simone waarschijnlijk zonder medeweten van Bella voor 500 euro met Art heeft gebeld.