Bedankt! Simone dus toch vanaf het begin op 1 hier in de poll. Althans... vanaf aflevering 1.
Toch zie ik zelfs bij mega Simone tunnelaars Heinz en cinner soms nog een lichte twijfel. Het zou toch niet dat die breed uitgewaaierde en op het eerste gezicht goed onderbouwde tunnel toch nog bezwijkt?
Dat Simone Bella meteen na het verlaten van hun hotel de verkeerde kant op stuurde ... waarom heeft dat shot de eerste aflevering gehaald, als Simone de mol is? Wordt de mol niet altijd zo 'onverdacht' mogelijk neergezet in de eerste uitzending? Vragen, vragen...
Kan niet voor Heinz spreken maar ik hou graag een beetje twijfel om niet meteen rotsvast gelijmd in een tunnel te zitten en niets anders meer te zien. Dat de twijfel telkens weer verdwijnt en ik terug blijf komen op Simone, beschouw ik dan weer als goed teken. Overigens wordt twijfel eerder ingegeven door enthousiaste theorieën op het forum dan het kijken van de uitzending deze keer.
Plus dat dit de voor mij de allereerste keer zou zijn dat ik vanaf aflevering 1 op de goede mol zou zitten. Vorig jaar wilde ik zo graag schitterende acties van Diederik Jekel zien dat ik Thomas heel lang heb afgehouden. Klaas wilde ik ook al niet als Mol terwijl het al zo vast als een huis stond.
Het 'links toch?' was nou geen opzienbarende actie vind ik, alle kandidaten hebben wel steken laten vallen hier en daar. Dat is ook altijd in de eerste aflevering denk ik, iedereen is wat gespannen nog. Het rondlopen met de telefoon en daarmee veelvuldig weglopen van Bella (ik had het idee dat ze misschien stiekem tegen de wens van Bella in zou kunnen bellen), sturen naar de jokers en niet echt actief mee zoeken (duurde lang eer Bella ze vond), toen er geen tijd meer was voor geld en de tijd begon te dringen voor de kluis het plots aankomen met geniale invallen van omdraaien naar de goede kant van de kaart, suggestie hoe de rondjes neergelegd konden worden en vinden van de WID M18 waren in mijn ogen meer duidelijk. Dat werd verder verstevigd in aflevering 2 toen Simone iedereen het hemd van het lijf vroeg waardoor mensen niet erg open wilden delen over wat ze verbeld hadden, zij aangaf alleen gratis gebeld te hebben maar in de biecht zei dat ze 500 euro verbeld had.
Zie ook van iedereen in de ene of de andere aflevering mogelijk verdachte acties of verdachtmakingen, Simone is in mijn ogen de enige die elke aflevering iets verdachts heeft laten zien. Zelfs de laatste aflevering. In mijn ogen had ze de sleutel postitie in het hotel omdat zij de sleutel van Stine had en die absoluut niet gaat zoeken, waarmee het basisbedrag uit de pot gehouden wordt. En ik had de indruk dat ze not amused was dat Olcay bij de groen-rood opdracht razendsnel een groepje vormde waardoor Simone in de rode groep terecht kwam met Stine.
Enfin, ik voel me vooralsnog erg zeker