Lach maar, Moedermol. Dit was toch uit het hoofd te leren? En als dat niet fair is, dan is het niet fair.
Wat is 'snel' als de persoon met 1000 euro al uit het spel ligt?
Veel te snel. Loes was effectief degene met 1000 aan molgeld, die ze vervolgens binnenbracht. Dat had Jan als hij de mol was ook kunnen voorkomen, door de voor hem gunstige 'loting'.
De hypothetische Mol Jan hoefde zich dus sowieso niet met welke achtergebleven kandidaat dan ook bezig te houden. Ook niet met Olcay. Zijn enige doel was om als eerste te finishen met de jokers. Dat hij niet in de buurt van Loes finishte is toch wel vreemd. Hij had als mol toen Olcay als enige ferm achterop was geraakt alle kaarten in handen en had haar niet uit het oog hoeven verliezen
Je zegt het: vooraf.
Dat is dan ofwel 10 dagen op voorhand (en die 10 dagen erna moet er ook al veel onthouden worden voor een Mol) of eventjes vluchtig als niemand in de buurt is.
Al bij al lijkt het me makkelijker om te onthouden in welke volgorde de enveloppen zitten zodat je weet wie wat heeft in plaats van die hele route te kennen.
Dit was wel een opdracht waar je als mol, afhankelijk van je envelop, 1000 of 2000 molknaken kon wegspelen zonder per se verdacht over te komen, wat volgens mij niet bij heel veel opdrachten het geval was. (tenzij je de envelop met niks had, maar Art kon Ruben zo nodig proberen bijsturen)
Dus juist een sleutelopdracht om van buiten te kennen, toch? Het was ook geen hele route die de mol moest kunnen spellen, maar alleen de stretches tussen de auto- en metro ritten in. Jammer dat het niet duidelijk werd welke afstanden de deelnemers lopend moesten afleggen, maar ik kreeg niet de indruk dat het heel erg veel was.
Het sluit Jan natuurlijk niet uit, maar tenzij hij als mol kandidaat Olcay heeft gehinderd toen dat nog zin had (van de andere niet-mollen had Loes sowieso gewonnen, denk ik, dus ik denk het niet) heeft hij in deze belangrijke opdracht dus niks geprestreerd. Als Loes de 2x1000 had gehad was er waarschijnlijk 2000 aan molgeld in de pot beland, als je uitgaat van Mol Jan.