Okee, ik heb een 'theorie'. Lachen mag, het is vergezocht.
In aflevering 1 zien we het volgende sfeershot voorbij komen van twee bussen, met de nummers 21 en 32 erop.
In deze aflevering zegt Jan op exact 21:00 minuten:
"Wie is de mol?"Op minuut 32:00 zien we Jean-Marc en horen we hem praten. Jean-Marc valt de volgende aflevering af.
In aflevering 2 komen direct achter elkaar de volgende sfeershots voorbij. Een uithangbord in de vorm van een klok en een bord met de nummers 21 (alweer) en 26. In aflevering 2 zegt Emilio op exact 21:00 minuten: "Simone."
Wie is de mol - Simone op exact dezelfde tijdstippen in de eerste twee afleveringen? Kan natuurlijk toeval zijn, maar wel opvallend. Op exact 26:00 minuten zien we Ruben, die in de spiegel kijkt voordat hij naar het theater gaat.
Ik ben nu dus erg benieuwd of Ruben zaterdag gaat afvallen. Zo niet, dan kan bovenstaande meteen de prullenbak in. Ik heb echter nog enkele visuele hints gevonden dat Ruben wel eens het haasje kan zijn in de volgende aflevering. We zien wederom enkele sfeershots achter elkaar. De eerste is die van de futuristische
concerthal in Rike Park. Ruben is zanger en pianist, dus dit kan heel goed op hem slaan. In het volgende shot zien we een vrouw met een zwaard (beeld van Katlis Deda, beschermvrouwe van Georgië) op hetzelfde concertgebouw uitkijken. Geeft molvrouw de nekslag aan concertman Ruben? Op 8:38 zien we nogmaals een shot van het beeld dat uitkijkt op de concerthal, ditmaal vergezeld door het geluid van donder en bliksem.
Ook verdere sfeershots geven aanwijzingen voor Rubens vertrek. We zien kort achter elkaar shots van een
rode auto, een man met een
rode regenjas aan en de woorden
Rooms Hotel op een gevel. De letters R(uben) en H(ein).
Vergezocht, en kan meteen de prullenbak in als Ruben erin blijft. Maar als hij wel vertrekt, ben ik benieuwd of er meer verwijzingen naar tijdstippen komen, met name naar het getal 21.