Poll

Wie is de volgende afvaller?

Jan Versteegh
4 (3.1%)
Olcay Gulsen
3 (2.3%)
Ruben Hein
91 (70.5%)
Simone Weimans
25 (19.4%)
Niemand
6 (4.7%)

Totaal aantal stemmen: 129

Auteur Topic: Wie is de volgende afvaller?  (gelezen 88283 keer)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #300 Gepost op: 26-01-2018, 17:11:19 »
Volgens mij was het seizoen vier in Canada, één van de eerste afleveringen. Halverwege de executie kreeg de groep ineens een aanbod. Voor een flinke hap uit de pot zou de rest hun schermen niet hoeven te zien, wat dus in feite ook een groepsvrijstelling zou worden.
Groep ging hier echter niet op in. Het waren met name de kandidaten die hun groene scherm al zagen en dus zeker wisten dat ze al door waren.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Kaaasje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #301 Gepost op: 26-01-2018, 17:57:21 »
Op zich niet, maar het is ook nog nooit voorgekomen dat ze een kandidaat niet hebben laten terugkeren.

Met deze kandidatengroep zou ik me (meer dan ooit) kunnen voorstellen dat ze die groepsvrijstelling laten voor wat die is. Maar een en ander is natuurlijk enorm afhankelijk van hoe de opdracht in mekaar zit.
Mee eens, maar ik denk dat het ook enorm heeft meegespeeld dat ze (op Loes na) nog geen band met Ron hadden op kunnen bouwen. Nu zijn ze al meer gehecht aan elkaar en is er ook een kans dat je zelf afvalt.

Maar inderdaad het ligt er helemaal aan hoe het is vorm gegeven of kandidaten al dan niet voor de groepsvrijstelling zullen gaan.

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #302 Gepost op: 26-01-2018, 21:11:51 »
Ergens is een groepsvrijstelling leuk. Anderzijds zou dat waarschijnlijk betekenen geen test.. en dan zitten we staks in aflevering 5 en hebben we maar 1 x een volledige test & executie gezien..
Je wilt als kijker ook informatie. Dan liever volgende aflevering of de aflevering erna

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 26-01-2018, 21:14:03 »
Groepsvrijstelling én een vrijstelling voor de finale. Toe maar...
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 26-01-2018, 22:23:07 »
Van de acht deelnemers die nog over zijn hebben er vier hun scherm nog niet één keer gezien. Dat is toch wel treurig.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 26-01-2018, 22:41:31 »

Nou ja, als het zo'n vrijstelling is die enkel in aflevering 8 gebruikt mag worden dan moet je daar wel eerst nog zien te geraken natuurlijk.

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #306 Gepost op: 26-01-2018, 22:50:09 »

Misschien moeten we het letterlijk nemen. Wil je nu al weten wie de Mol is. Stel je zegt daar ja op heb je in zekere zin een vrijstelling voor de finale want je weet het gewoon het is dan een kwestie van alles noteren en als snelst de test maken.
Daartegenover zal desalnietemin een grote opoffering staan vrees ik zo..

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #307 Gepost op: 26-01-2018, 23:16:16 »
Elk seizoen komt er wel een opdracht waarbij kandidaten zogenaamd de mogelijkheid krijgen om de identiteit van de mol te weten te krijgen, maar in de praktijk schiet nooit iemand er wat mee op, en vaak worden kandidaten er alleen maar door in de war gebracht (zoals Renate had met die liften-opdracht in 2007). Het is volgens mij maar één keer voorgekomen dat een kandidaat daadwerkelijk een hint kreeg die duidelijk maakte wie de mol was, en dat was Roderick in de finale van 2006, maar toen verloor hij alsnog omdat Frederique het al veel langer doorhad.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #308 Gepost op: 26-01-2018, 23:26:50 »
Misschien moeten we het letterlijk nemen. Wil je nu al weten wie de Mol is. Stel je zegt daar ja op heb je in zekere zin een vrijstelling voor de finale want je weet het gewoon het is dan een kwestie van alles noteren en als snelst de test maken.
Daartegenover zal desalnietemin een grote opoffering staan vrees ik zo..

Precies daar vrees ik ook voor.....die opoffering  ::ohno::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 27-01-2018, 13:09:23 »
Ben trouwens erg benieuwd naar het antwoord op de vraag;" Wil je nu al weten wie de MOL is"
Aan wie de vraag wordt gesteld, aan allen? Jan heeft nee gezegd. En wat volgt er dan, bij ja of bij nee?
Krijgen diegene die "ja" zeggen een hint? Zoals in het verleden zoiets als een stem of een silhouet?

Als er betaald moet worden voor een groepsvrijstelling wie zou dan vóór stemmen en wie tegen?
Tegen natuurlijk diegene die denkt te weten wie de MOL is. Er zijn ook gokkers zoals Olcay en Jan, wat doen die? Dan vóór waarschijnlijk Loes, Simone en Ruben, die hebben in de vorige afleveringen laten zien dat zij geld in de pot willen hebben.
Van wat de MOL gaat doen is het evenmin zeker.Logisch is tegen stemmen, maar het zou mij niet verbazen dat de MOL 2018 iets anders doet dan logisch lijkt. Stine zou ons kunnen verrassen.
Allemaal theorie natuurlijk.

Is het eigenlijk niet een beetje te vroeg voor een groepsvrijstelling?

Wij worden dit jaar wel goed bezig gehouden door de regie. Afl. 1, 5 duo's in 5 landen die elkaar niet kennen. Afl. 2, Ron terug, terwijl er nog geen band met de andere deelnemers is ontstaan. (Behalve Loes) Afl. 3, Eindelijk een beetje rust, aftasten, inschatten, maar geen dodelijke hint, gelukkig. Afl. 4, Een kans om eens goed de onderlinge samenhang te ontdekken maar i.p. daarvan waarschijnlijk een groepsvrijstelling en enge dingen doen, hoog in de lucht. Wie durft en wie niet.
Het is voor de deelnemers een erg pittige dit jaar.
En voor ons gelukkig veel te puzzelen. Want inderdaad, er zijn ook nog twee vrijstellingen in het spel.

Af en toe wat gemiauw hier en daar, maar in ieder geval doet één poes eens goed aan zelfonderzoek in de spiegel! Hahaha

Ik blijf het een gok vinden om in de pool bij de afvaller "niemand" in te vullen. heb gelukkig nog tijd.

Offline taytay13

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 27-01-2018, 18:24:01 »
Ben trouwens erg benieuwd naar het antwoord op de vraag;" Wil je nu al weten wie de MOL is"

......   KNIP

Ik blijf het een gok vinden om in de pool bij de afvaller "niemand" in te vullen. heb gelukkig nog tijd.

Ik snap niet waarom ik zo weinig lees over die promo. Daarin is gewoon al weggegeven wie de laatste vijf kandidaten zijn of ligt dat aan mij?
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 19:36:50 door Lukie4, Reden: quote ingekort »

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 27-01-2018, 19:39:16 »
Ik snap niet waarom ik zo weinig lees over die promo. Daarin is gewoon al weggegeven wie de laatste vijf kandidaten zijn of ligt dat aan mij?

Dat ligt aan jou (niet cru bedoeld, ik beantwoord gewoon de vraag ;D ), want die hint is zeker een paar keer besproken in meer dan 1 topic en bovendien geeft hij de laatste 5 kandidaten niet weg aangezien die promo vandaag te zien zal zijn.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #312 Gepost op: 27-01-2018, 21:32:48 »

Emilio Guzman   - 18 (11.3%)
Jan Versteegh   - 5 (3.1%)
Loes Haverkort   - 11 (6.9%)
Olcay Gulsen   - 14 (8.8%)
Ruben Hein   - 38 (23.9%)
Simone Weimans   - 16 (10.1%)
Stine Jensen   - 9 (5.7%)
Niemand   - 48 (30.2%
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 28-01-2018, 00:33:11 »
Ik ga maar eens voor Emilio.
Jan leek even roet in het eten te gaan gooien door Emilio advies te geven, maar mijn voorspelling is toch uitgekomen. ::vergroot::

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #314 Gepost op: 28-01-2018, 01:11:26 »
Grrr.... ik had Emilio als afvaller maar door de kans op een groepsvrijstelling veranderd in niemand.....

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 28-01-2018, 01:15:26 »
Ik was er rotsvast van overtuigd dat het een groepsvrijstelling ging worden, maar zat er naast. Het spreekt wel voor deze groep dat minstens 4 mensen 5000 euro verkiezen boven een groepsvrijstelling. Er waren andere groepen in het verleden. ::ok::

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 28-01-2018, 11:48:55 »
De programmamakers krijgen de groep niet zover dat ze niemand laten afvallen, dus zal aflevering 9 straks één groot toneelstuk zijn met enkel een mol en een winnaar.

Ik denk dat Stine Jensen de volgende afvaller is.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #317 Gepost op: 28-01-2018, 12:19:24 »
Het zou nog kunnen dat de mannen aan de linker kant van onder naar boven afvallen en dat de vrouwen dat aan de rechterkant doen.

In dat geval Jan of Simone volgende afvaller. Olcay mol?? Loes winnaar?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nigel

• Forumlid
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #318 Gepost op: 28-01-2018, 13:21:36 »
Als Stine een kandidaat is dan valt ze volgende keer af denk ik.. Maar het is mijn Mol, en die hoeft nooit naar huis, dus denk 't dan niet.. Dan denk ik dat er niemand weg moet of Simone.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 28-01-2018, 13:59:44 »
Exact dat wou ik ook schrijven ::bravo:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)