Poll

Wie is de volgende afvaller?

Jan Versteegh
4 (3.1%)
Olcay Gulsen
3 (2.3%)
Ruben Hein
91 (70.5%)
Simone Weimans
25 (19.4%)
Niemand
6 (4.7%)

Totaal aantal stemmen: 129

Auteur Topic: Wie is de volgende afvaller?  (gelezen 88245 keer)

Offline Naty

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #360 Gepost op: 4-02-2018, 20:23:51 »
Umm.. Bella & Emilio zitten toch ook niet rechtsachter?
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline kevin174

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #361 Gepost op: 4-02-2018, 21:31:12 »
Volgende afvaller zou Jan kunnen zijn (of niemand natuurlijk)

In de setting van de testuitslag is tot nu toe degene die rechtsachter zit de afvaller in de volgende aflevering.

Ik ga het in de gaten houden.

Jan werd als enige 2x weggestreept in de puzzel,

Hier geloof ik niet in. Er gebeurt veel tussen de tests, op het moment van de ene test is nog lang niet duidelijk wie er de test erna gaat afvallen. Er zitten opdrachten tussen die de keuzes van kandidaten beïnvloeden. Om nog maar te zwijgen over mogelijke vrijstellingen. Op dit moment is het bijvoorbeeld niet duidelijk wie hun scherm de volgende keer wel of niet te zien krijgen.

Offline Qicksel

• Forumlid
« Reactie #362 Gepost op: 5-02-2018, 01:32:56 »
Volgende afvaller zou Jan kunnen zijn (of niemand natuurlijk)

In de setting van de testuitslag is tot nu toe degene die rechtsachter zit de afvaller in de volgende aflevering.

Ik ga het in de gaten houden.

Jan werd als enige 2x weggestreept in de puzzel,

De mensen gaan gewoon zitten op lengte. De kleine Simone, Olcay en Stine moeten vooraan zitten en Ruben zal altijd achteraan zitten (de rest kan wisselen afh. van aantal mensen). Dat de volgende afvaller daarzit is gewoon toeval

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #363 Gepost op: 5-02-2018, 09:40:36 »
Ik denk dat Stine de eerstvolgende afvaller is (al denk ik wel pas in afl 7 en dat er in afl 6 niemand gaat).

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #364 Gepost op: 5-02-2018, 12:17:32 »
Niemand of Stine. Stine!

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #365 Gepost op: 5-02-2018, 14:15:19 »
Ruben, op basis van kleurige hints.

Tijdens de test van aflevering 5 zien we een shot van hem, met op de achtergrond iemand met een laptop en naast hem een rode stoel. Kort daarna horen we tijdens zijn test een onheilspellend muziekje: het nummer Lost van Henry Jackman.

Tijdens aflevering 2 meende ik al een aanwijzing voor zijn toekomstige vertrek te hebben gezien. Een van de sfeerbeelden liet een bord met de cijfers 21 en 26 zien. Op exact 26 minuten in die aflevering is Ruben te zien terwijl hij in de spiegel kijkt. Ik bedacht me net dat 26 zou kunnen staan voor aflevering 2 (waarin dit getoond werd), afvaller 6. Of dat ook aflevering 6 betekent, weet ik niet. Kan ook zijn dat er niemand naar huis hoeft.

Verder zien we voor aanvang van de opdracht met de auto's een shot van Stine, Jan en Olcay naast een groene parasol. Die zijn dus veilig. En Simone is de mijn mol, dus die blijft sowieso. ;D

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 5-02-2018, 15:30:32 »

Tijdens de test van aflevering 5 zien we een shot van hem, met op de achtergrond iemand met een laptop en naast hem een rode stoel.

Op dat moment weten de makers nog niet eens wie er in afl 5 uitvalt, laat staan afl 6

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 5-02-2018, 15:42:46 »
Op dat moment weten de makers nog niet eens wie er in afl 5 uitvalt, laat staan afl 6

Weet ik, dat krijg ik iedere keer weer te horen. ::hug:: Er wordt echter vanuit meerdere hoeken gefilmd en de montage wordt achteraf gedaan. Er wordt veel meer materiaal geschoten dan er gebruikt wordt. Anders hadden ze de doorlopende afvallershint van vorig jaar er ook niet in kunnen verwerken.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: 5-02-2018, 17:13:38 »
Zit wat in inderdaad. Ze hebben natuurlijk heel veel materiaal geschoten, daar kunnen ze gemakkelijk een shot vinden met Ruben met wat roods oid.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 5-02-2018, 18:54:38 »

Tijdens de test van aflevering 5 zien we een shot van hem, met op de achtergrond iemand met een laptop en naast hem een rode stoel. Kort daarna horen we tijdens zijn test een onheilspellend muziekje: het nummer Lost van Henry Jackman.

Tijdens aflevering 2 meende ik al een aanwijzing voor zijn toekomstige vertrek te hebben gezien. Een van de sfeerbeelden liet een bord met de cijfers 21 en 26 zien. Op exact 26 minuten in die aflevering is Ruben te zien terwijl hij in de spiegel kijkt. Ik bedacht me net dat 26 zou kunnen staan voor aflevering 2 (waarin dit getoond werd), afvaller 6. Of dat ook aflevering 6 betekent, weet ik niet. Kan ook zijn dat er niemand naar huis hoeft.

Verder zien we voor aanvang van de opdracht met de auto's een shot van Stine, Jan en Olcay naast een groene parasol. Die zijn dus veilig. En Simone is de mijn mol, dus die blijft sowieso. ;D

Ruben is m.i. ook de volgende (niet om jou hints trouwens), maar er kan best nog een afvallerloze aflevering tussen zitten voor hij gaat.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 18:57:26 door Whiskers »

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #370 Gepost op: 5-02-2018, 22:24:02 »
Anders hadden ze de doorlopende afvallershint van vorig jaar er ook niet in kunnen verwerken.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar die afvallershint is toch nooit bevestigd? (en als ik het me goed herinner moest je er ook wat rare kronkels mee uithalen om het kloppend te maken, en dan is het sws geen hint ;))
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #371 Gepost op: 5-02-2018, 22:37:27 »
Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp het bezwaar tegen dit soort mogelijke hints nooit zo. "Ja maar, ze weten van tevoren toch niet dat..."

Nee, dat snap ik. Maar het lijkt me vrij simpel om na gebeurtenis X uit het vele beeldmateriaal dat je hebt enkele shots te selecteren die je als hint kunt gebruiken naar X. Dat anderen mijn interpretatie van die beelden vergezocht vinden begrijp ik volledig. Maar "dat ze dat niet doen want ze weten van tevoren niet" enz. Daar word ik onderhand toch echt wel een beetje moe van.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Hebben ze in WIDM nog nooit beeldmateriaal gebruikt dat naar gebeurtenis X verwijst, ook al vond X pas later plaats dan het filmen van dat beeldmateriaal? Dat ze achteraf dachten: dat kunnen we mooi als hint gebruiken naar X?

Offline Lama1997

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 5-02-2018, 22:56:44 »
Ik vind jouw theorieën juist erg leuk om te lezen. Ze zijn zeer creatief gevonden, hoor. Ga heerlijk door met speuren  ::bravo::

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 5-02-2018, 23:11:23 »
Eens.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #374 Gepost op: 5-02-2018, 23:14:36 »
Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp het bezwaar tegen dit soort mogelijke hints nooit zo. "Ja maar, ze weten van tevoren toch niet dat..."

Nee, dat snap ik. Maar het lijkt me vrij simpel om na gebeurtenis X uit het vele beeldmateriaal dat je hebt enkele shots te selecteren die je als hint kunt gebruiken naar X. Dat anderen mijn interpretatie van die beelden vergezocht vinden begrijp ik volledig. Maar "dat ze dat niet doen want ze weten van tevoren niet" enz. Daar word ik onderhand toch echt wel een beetje moe van.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Hebben ze in WIDM nog nooit beeldmateriaal gebruikt dat naar gebeurtenis X verwijst, ook al vond X pas later plaats dan het filmen van dat beeldmateriaal? Dat ze achteraf dachten: dat kunnen we mooi als hint gebruiken naar X?

Dat kan natuurlijk prima Blip, de afvallershint waarin de vraag die de kandidaat in de eerste test maakte correspondeerde met de aflevering waarin de desbetreffende kandidaat afviel is in feite ook later bij elkaar gemonteerd.

Maar ‘iets roods’ bij Ruben vind ik veel te vaag om als plausibele hint te kunnen zien. Je kunt vast ook wel iets roods bij een andere kandidaat vinden.
Zelfde geldt voor de groene parasol, de kandidaten stonden daar nu eenmaal tijdens de uitleg van Art, dus komt dat in beeld, en dus niet specifiek om de groene parasol maar om de kandidaten.

Credits voor je speurwerk hoor ::ok:: maar ik denk dat je soms iets te ver doorzoekt.

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #375 Gepost op: 5-02-2018, 23:25:42 »
Ik geloof alleen in een afvallershint als er van begin af aan een patroon in te vinden is, waarmee je consequent kunt voorspellen wie er als volgende uit gaat. Individuele hints die op meerdere manieren te interpreteren zijn, scheppen alleen maar verwarring en zouden ook in de weg liggen bij hints naar de echte mol.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #376 Gepost op: 7-02-2018, 12:24:04 »
Ik vind aflevering 6 wel een mooi moment om iedereen door te laten gaan, en onszelf nog een weekje langer te pijnigen met onwetendheid. Dan kan daarna het feest van het instorten van tunnels écht beginnen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #377 Gepost op: 7-02-2018, 14:06:17 »
Gezien de manier van verdachtmakingen en van welke kandidaten er beelden worden achtergehouden lijkt het erop dat Stine en Ruben nog gaan afvallen voor de finale.

Offline Amateur

• Forumlid
« Reactie #378 Gepost op: 8-02-2018, 10:08:31 »
"Wie is de volgende afvaller?" "Niemand"

Dus de meerderheid van het forum denkt dat de finale met vijf personen gaat worden gespeeld!  ::vergroot::

::oink::

Ik denk dat Ruben er niet over twee afleveringen uitvliegt, eigenlijk. Hij is zo verdacht gemaakt door de regie de laatste twee afleveringen (staat nu landelijk op #2!), dat ik hem nog wel even zie overleven. En als dat waar is... wordt de eerstvolgende echte executie heel erg spannend.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #379 Gepost op: 10-02-2018, 21:33:47 »
Goed gedaan mensen ;)