Indian Wells was nog niet zo heel boeiend, maar afgelopen nacht, amai..
Ik ga gewoon even alle kwarten af mbt seeds die eruit liggen.
1e kwart:Fognini (seed 16) is gesneuveld door Chardy; ik kwam er tevens gister pas achter dat ik Chardy in m'n team heb
En that's it, maar dit minder schokkende kwart werd dan ook (eer)gister gespeeld.
2e kwart:Dimitrov (seed 3) eruit door Verdasco!
Rublev (seed 27) eruit door Fritz; Fritz die dit jaar nog weinig had laten zien, aangezien hij vooral Challengers speelde, maar dit is niet gek.
Ramos (seed 19) eruit door Coric, niet heel onverwacht.
Dzumhur (seed 26) verliest tegen Kicker.
3e kwart:
Sock (seed 8 ) ligt er
NIET uit! Na slechts 1x in z'n 8 gespeelde partijen dit jaar, vond ik dit ook even een vermelding waard
Pouille (seed 9) daarentegen wel, verloren tegen Bhambri. Bambix stond bij het begin van dit seizoen nog 116e, en is zodoende door niemand verkozen.
Schwartzman (seed 14) ligt eruit tegen Baghdatis - dat doet me weer wat beter voelen dat Bagh m'n beide 100+ knulletjes eruit sloeg
Edmund (seed 21) sneuvelt tegen Sela.
Raonic (seed 32) verliest eveneens
NIET! Na een rampzalige seizoensstart, waarin hij verloor van Alex De Minaur; Lacko; en Steve Johnson (en alleen won van Taro Daniel - wie?), weet hij ditmaal te winnen van aanstormende Auger.
Zverev (seed 4) behoudt daarentegen zijn enigszins zwalkende vorm, en verliest van Joao Sousa..
4e kwartDjokovic (seed 10) verliest! Van Taro Daniel, de knul die we zojuist hebben leren kennen als degene die werd verslagen door een vormloze Raonic.
Waarna Taro een 3e ronde heeft tegen Leonardo Mayer, vanwege terugtrekken van Nishi
Isner (seed 15) verliest niet geheel onverwacht van Monfils, die in veel betere vorm is.
Gilles
Vlak-hem-nooit-uit Muller (seed 24) blijft ook met z'n vorm worstelen, en verliest van Herbert.
Vooral het 3e kwart ligt totaal open.
Daarnaast:
- Kyrgios trekt zich vooraf terug; ongetwijfeld vanwege een elleboog of schouderblessure ofzo
- Nishikori trekt zich vooraf terug, want die is ziek!