exit Thiem tegen Sandgren en Chung op 2-0 in sets tegen Djoko...
En Chung wint, via een tiebreaker in de derde set. Die laatste set heb ik multitaskend meegepakt, en het was gewoon verdiend.
Heb tijd niets van Chung gezien, en hij was altijd heel jong en talentvol maarrr tevens een speler die niet echt hopen wapens had, en waarvan je betwijfelde of hij echt een topspeler zou gaan worden.
Had afgelopen weken meegekregen dat hij echt grote stappen had gezet na afgelopen zomer, dus was wel benieuwd.
Naja, lang verhaal kort: hij speelde als een top-10 speler. Net als Djokovic, die was nog niet helemaal fit, vrij matige movement (zeker voor hem!), service die nog niet helemaal lekker liep.. maar ook gewoon op top-10 niveau. En Chung eigenlijk die zijn stijl over lijkt te hebben genomen: bizar goede defense, prima movement, heel consistente diepte, mogelijkheid om vanuit het niets van richting te veranderen.. echt heel indrukwekkend. Zij in het post-game interviewtje ook dat Djoko altijd z'n idool was geweest, en dat hij hem probeerde na te doen in z'n spel: dat was duidelijk te zien. Service moet hij nog aan werken, maar hij is jong zat, tijd genoeg. Dus goed.. zeker bij jonkies is het niveau enorm veriabel, dus misschien is dit gewoon een uitschieter. Maar als dit Chungs nieuwe niveau is, dan is hij simpelweg een top-5 speler in de dop. En dat had ik een maandje geleden, toen ik m'n team maakte, niet gedacht.
Ohja, ook interessant voor veel teams:
Nishikori begint weer op te warmen, en speelt deze week een Challenger in Newport. Zitten verder nog wat bekende namen in; seed 2 is Tiafoe; #3 is Fritz; #4 is Fratangelo (okay, die heeft niemand in zn team), en #5 is Norrie. Verder spelen praktisch al die Amerikaanse subsubtoppers tussen plek 100-250 daar. Maar vooral dus interessant om te zien hoe fit Nishikori is, na zijn lange afwezigheid.