Ik ga misschien iets geks doen, maar ik ga Basel verdubbelen en niet wenen waar Isner zit. In Wenen heb ik 7 spelers, in Basel 10. Bovendien is alles wat verdubbeld wordt mooi meegenomen. Ja oke, mijn kluns zit ook in Basel en kan met een loting zomaar doorstoten naar de kwartfinale (want eerst Jarry en dan waarschijnlijk Tsitsipas die net Stockholm heeft gewonnen).
Basel
Kwart 1: Simon (maar die ligt er na de KF tegen Federer toch wel uit)
Kwart 2: Tsitsipas, Jarry, Medvedev, Marterer (als Medvedev weer ver komt en verdubbelt voor HDD, dan beperk ik daar de schade van door mee te verdubbelen al hoop ik dat unica Marterer kan verrassen)
Kwart 3: Fritz, Shapovalov, Cilic
Kwart 4: Ebden Zverev (Zverev is niet in heel goede doen, maar moet normaal de kwartfinale met gemak kunnen halen door eerst Haase en daarna unica Ebden eruit te gooien. Ideaal gezien gaat Ebden stunten anders zijn het punten die beide tegenstanders ook hebben, dan wacht waarschijnlijk Wawrinka wat al lastig wordt en hopelijk daarna Cilic...)
In Wenen
Kwart 1: Tiafoe, Nishikori (waarschijnlijk KF Thiem - Nishi en dan moet ik het nog maar zien of Nishi Thiem voorbij komt. Eenmaal door kan finale haalbaar zijn bovendien loop ik er ook niet al te veel mee in t.o.v HDD wel t.o.v Moliere maar die staat nog wel 3e)
Kwart 2: Rublev (talentvol, maar tricky want in ronde 2 wacht waarschijnlijk Dimitrov)
Kwart 3: Schwartzman, Monfils, Isner (grootste kans dat iemand hier minimaal de halve finale haalt, maar ja Schwartzman tegen de man die HDD behoorlijk geholpen heeft laatste week: Edmund, 2e ronde mogelijk Isner - Monfils en Isner is niet in zo'n denderende vorm dat ik alles op hem durf te zetten dat zijn punten verdubbelen omdat hij ver komt. Mocht Isner wel ver komen dit keer, dan pak ik die punten toch wel mee omdat hij unica is en in een kwartfinale tegen Schwartman/Edmund en nog verder bezien halve tegen Raonic of Coric moet ik het echt allemaal nog maar zien...)
Kwart 4: Coric en Raonic (waarschijnlijk een kwartfinale tussen die 2, dus 1 halve finalist, maar die hebben mijn concurrenten ook).
Kansen op 2 finalisten zijn naar mijn idee wel groter in wenen (Finale Nishikori - Isner zou ideaal zijn), maar de kans dat dat niet gebeurt is nog veel groter. Alles wat Isner nu zou halen is mooi meegenomen, maar niet waard om all-in verdubbeling op te gaan, gezien zijn resultaat in Stockholm). In Cilic heb ik bovendien een troef t.o.v HDD die de halve finale kan halen, aamgezien ik verwacht dat hij met de Fedexpress toch wel veel punten gaat pakken die ik niet heb. Federer zal waarschijnlijk zo doorstoten naar de halve finale. Dan moet ik dus op deze voor mijn ongunstige loting anticiperen om de schade te beperken. Idealiter ligt Federer er snel uit, maar dat zal niet..
De lotingen zijn verre van ideaal voor mijn team, raak sowieso spelers kwijt. Maar goed, ik waag de gok en ga tegendraads verdubbelen: Basel it is, de dood of de gladiolen, alles of niks...