Vergeet ook niet dat we ook nog de Youth Masters hebben. Weliswaar voor maximaal 40 punten maar daar zit een De Minaur in, die ik niet heb en dus een potentiële puntenpakker is (ook al gaat het maar om een laag puntenaantal). Dat zou wat zijn geweest, als het gat zo klein was dat niet de world finals, maar dat toernooi beslissend zou zijn. Dat had in theorie denk ik ook het scenario kunnen zijn, maar ja als bestaat niet in sport. (als Robben niet op de teen van Cassillas had geschoten dan... nou ja laat maar )
Dat was ik zeker niet vergeten - dit toernooi was de voornaamste reden dat ik bij de laatste wisselperiode nog even Fritz heb opgepikt
En een deel van de reden dat ik Monfils dumpte in plaats van Rublev (toen ik Edmund wilde).
Misschien levert het niets op, maar het is toch een semi-privé toernooi - en als zo'n jongere ineens lekker draait dan kan het heel voordelig zijn.
De
Next Gen-draw is overigens bekend.
Groep A: Tsitsipas, Tiafoe, Munar, Hurkacz.
Groep B: Rublev, Fritz, De Minaur, Caruana.
Tsitsipas hoort zwaar favoriet te zijn, hoewel ik nu zie dat de bookies hem maar 30% kans op de eindoverwinning geven. Vind ik laag. Zou 40-50% wel aandurven.
Caruana heeft er niets te zoeken, maar is uitgenodigd door de organisatie. Staat 600-zoveelste, niet eens bij de top-100 junioren, niet eens bij de top-5 beste Italiaanse junioren, en hij is bijna 21 - dus ook geen supertalent van 16 ofzo.
Daarnaast is de
World Tour Finals-draw bekend.
Groep A: Cilic, Djokovic, Zverev, Isner.
Groep B: Federer, Nishikori, Anderson, Thiem.
Del Potro heeft zich eerder teruggetrokken met een zware.. knieblessure dacht ik, Nishikori in z'n plaats. En gister heeft Nadal zich teruggetrokken, ik dacht met een polsblessure waarvoor hij zich gaat laten opereren, waarvoor Isner kwam.
Ik baal ook echt ontzettend (ook omdat het nu al beslist is/lijkt), ik was liever in de absolute finale ten onder gegaan. En als er één jaar was waarin het kon, was het volgens mij wel dit jaar.
Heb inderdaad ook 't idee dat het dit jaar veel langer spannend was dan anders.
Dat heeft deze poule wel echt met zich meegebracht, dat je ook echt de sport intensiever gaat volgen (weet niet of dat voor meer mensen geldt, maar voor mij wel).
Dat onderschrijf ik zeker
Tennis ben ik pas gaan volgen vanwege de pool. Toen ik m'n eerste team maakte kende ik nog geen dozijn namen (en daar zaten Federer, Nadal, Djokovic, en Murray al bij). Dat eerste jaar was vooral een leerproces, kennis maken met de spelers, met de ranking, en hoe je hier een team voor kon bouwen. Het eerste jaar ging ik ook teveel van de ATP-ranking uit, en ging ik er volledig vanuit dat je stelselmatig in de subtop zou kunnen eindigen als je in elke categorie gewoon de bestgeklasseerde spelers nam. Inmiddels weet ik een stuk beter
Afgelopen jaren werk ik eigenlijk bij het bouwen steeds op dezelfde manier, hoewel ik wel heb gemerkt dat het vaak meer bevestiging van m'n vermoedens is, dan dat ik echt op nieuwe spelers kom. Zou verwachten dat wanneer ik een grand-total van 5 minuten zou nemen om een team te maken, dat dat wel voor 80% overeen komt met wanneer ik er enkele uren in steek. Speel beetje met 't idee om zo'n team te proberen, hoewel ik het uitzoeken van spelers eigenlijk wel leuk vind.
Bij de Tour is het soortgelijk gegaan: het eerste jaar geen idee van de deelnemende sporters en hoe een team te bouwen, en vooral veel volgen en zodoende leren. Behalve dat dat proces trager is, en het bouwen van een team complexer. Daar leer ik nog steeds, en soms lessen die ik eerder al had geleerd. Heb afgelopen zomer voor het eerst maar eens wat aantekeningen gemaakt zodat ik die valkuilen niet
weer vergeet
Ik ben overigens nu al voorbereidingen aan het treffen voor volgend seizoen..
Succes!
Ik doe 't altijd pas ergens in de laatste week. Enerzijds omdat ik niet kan plannen en dingen uitstel, maar ook omdat je dan wat meer zicht hebt over hoe blessures zich ontwikkelen
Ik kijk even snel m'n documentje door van m'n team dit jaar. Paar interessanten dingen zijn dat ik Khachanov nog te onbetrouwbaar vond, en Tsitsipas wel goed maar nog niet groots.
Tis ook opvallend dat Chung werkelijk briljant het jaar begon, maar na de eerste 3 maanden ofzo eigenlijk niets meer heeft laten zien.