Ik heb er een nachtje over geslapen, maar ik kan niet anders concluderen dan dat ik dit een van de beste seizoenen tot nu toe vind
En wel om de volgende redenen:
1. Dit seizoen was een grote mindf*ck! Het beginnen in 5 verschillende landen was echt fantastisch. De terugkeer van Ron (of toch niet), 'niets is wat het lijkt', enorme sterke tunnels die ingestort zijn. Dit seizoen bewijst maar weer eens dat echt niets is wat het lijkt
Ongelooflijk knap!
2. De kandidatengroep was dit jaar harder (en misschien ook wel fanatieker) dan ooit tevoren! Ze speelden écht spel, waarbij de zoektocht naar de mol en het vullen van de pot centraal stond! Ik vond het heerlijk dat ze ervoor kozen Ron niet terug te laten keren en dat ze voor de 5000 euro kozen in plaats van de groepsvrijstelling. Dit jaar was het absoluut geen schoolreisje, maar een keiharde strijd, waarbij elkaar niets gegund werd (zeker niet in het begin)
Ook verschillende types dit jaar, mooie uitgebalanceerde groep!
3. De opdrachten dit seizoen waren erg sterk en gelaagd. Beloningen voor opdrachten waren realistisch, veel opdrachten hadden een dubbele laag, zaten goed in elkaar en waren prima haalbaar. Leverde hele leuke beelden op! Daarnaast was er voor ieder wat wils. Beste opdrachten dit seizoen in jaren. Hoogtepunten: 1.1, 2.2, 3.2, 3.3, 4.2, 5.1, 5.2, 6.2, 7.2, 7.3, 8.2, 8.3, 9.3
4. Montage: was weer helemaal top dit jaar! Niets aan veranderen. Afleveringen waren stuk voor stuk plaatjes om naar te kijken
Muziek was dit jaar ook bijzonder, met name de testmuziek.
5. Presentatie: ik had het gevoel dat Art dit jaar een minder groot aandeel was tijdens de afleveringen. Vond dit heel prettig. Niet omdat ik Art niet goed vind, maar omdat nu meer de aandacht werd gevestigd op het spel en op de kandidaten
Art was dit seizoen coulanter en losser!
6. Mol: tja.... hebben we ooit een mol gehad die zo ontzettend veel lef had? Wat een fantastische mol dit jaar. Iemand die iedereen (kandidaten en kijkers) in de luren heeft gelegd met zijn fanatisme en leiderschap. Onder de ogen van kandidaten zo overduidelijk mollen. Je moet het maar durven! Bravo Jan!
Verbeterpunten:
- Ik ben het er wel mee eens dat aflevering 10 wat meer moet draaien om de acties van de mol. Dit jaar en vorig jaar hebben we weer wat meer ervan mogen zien, maar zou graag alle molacties zijn tijdens de uitzendingen. Live finale an sich ben ik per se ontevreden over. Het heeft wel iets.
- Ik weet niet wat ik precies vind van de live-onthulling. Gisteren gaf het wel een extra sfeer en spanning, dus leuk experiment. Wat ik toch stiekem wel een beetje miste was de sfeer van het land bij de ontknoping (Kandidaten komen in vertraagd beeld aanlopen op een prachtige locatie, met daaronder prachtige muziek).
Kortom: wat een fantastisch seizoen dit jaar! Ben heel dankbaar dat dit programma bestaat en dat jullie (productie, kandidaten) het ook dit jaar weer mogelijk hebben gemaakt! Bedankt!
Ook alle molloten: bedankt voor het speuren. Ik kwam (in tegenstelling tot de afgelopen 2 jaar) weer met meer plezier op het forum. De sfeer was beter en de nadruk lag écht op het speuren! Toppers