Aflevering 2,
Hij was volgens mij wel degene die suggereerde om 2 briefjes per vakje neer te leggen. En had een bakje punaises bij zich, maar deelde de punaises niet uit waardoor het geld wegwaaide.
De graafopdracht... Ik weet niet of het de beste strategie was. Wellicht was er meer uit te halen.
Aflevering 3,
hij brengt de verdubbelaar binnen, maar dat is ook vooral aan de medekandidaten te danken. Kans was ook groot geweest dat ze op het laatste moment werden ingesloten door de rode auto's, maar dat gebeurde niet.
Parachute-opdracht: was dat de juiste categorie waarvan hij de goede antwoorden gaf?
Aflevering 4,
Jan gaat mee met de fouten van Ruben, Olcay en Simone en corrigeert pas op het allerlaatste moment. Ook loopt hij een andere kant op en roept dat ze het niet gaan halen (terwijl ze er bijna zijn)
Bij de rode draad gaat hij direct als eerste, maar benoemt ook dat het toch wel eng is. De twijfelaars durven niet meer.
Aflevering 5,
In het circus: geen rare acties gezien. Maar ook niet echt fanatiek. Geld heeft hij met Ruben binnen gehaald.
Bij de race denk ik echt dat Loes hem te snel af was en dat hij graag met twee jokers aan had willen komen. Mislukte molactie, denk ik.
De woordzoeker: hij zet Stine onder druk om snel de zin te roepen. En grijnst als Art zegt dat het fout is; komt niet over als een kandidaat die baalt.
Aflevering 6,
Hij brengt 200 euro in de pot, maar we zien niet of in de kamers meer geld verstopt zit. Ook wordt Stine rijkelijk laat bevrijd (wat ook verdacht gedrag kan zijn van de andere kandidaten)
Die rozijnenopmerking vind ik ook verdacht, aangezien het juist de bedoeling was om wat ruimte open te laten om de opdracht te slagen. Het lijkt mij dat je dat weet als mol.
Bij de quiz had hij ook geld weg kunnen spelen, omdat hij al veilig was. Verdacht vind ik zijn opmerking tegenover Stine: "Ik heb voor het geld gespeeld... O nee grapje. Tuurlijk heb ik jou gedraaid." Zoiets, zei hij. Klinkt kandidaats, maar op mij kwam het over als een enthousiaste mol.
O ja, en aflevering 1 natuurlijk. Hij besluit om informatie niet te delen (zogenaamd om andere kandidaten te testen) en hij heeft minstens 1 overbodig telefoontje gepleegd (over de locatie die hij al wist; dat zegt hij letterlijk: 'dat wist ik al Art')