Zit ook weer even sleutelopdracht te kijken, Jan pakt daar als eerste actief 100E, met aansturing van Ruben. Dat vind ik dus van beiden heren weer heel gek. Wat enigszins voor Jan zou kunnen pleiten is dat hij de kamer 88 voorbij lijkt te lopen. Ruben wijst: daar is 89, dan zie je Jan lopen voorbij 87, vervolgens wordt hij door Ruben teruggeroepen voor kamer 88 (a en b). Ruben dus zeer onmols. Ook vind Ruben in 88A een enveloppe die hij meteen met Jan deelt, over dat er in 83A geld ligt. Goed, mijn conclusie: Ruben niet echt mols bezig, vind later ook weer actief geld en roept dit.
EDIT: Jan wellicht toch wel mollig (het kan verkeren
) Ik zie hem een kamer inlopen en hij gooit daar een beetje overhoop. Zal daar geld liggen? Ik ga even uitzoeken welke kamer dat is, maar ik verwacht dat hij geld wegmoffelt. Ook vertelt hij tegen Olcay: ik heb al 100E gevonden!!! Lekker fanatiek over willen komen...Hij heeft ook wel de sleutelpositie in deze opdracht, als tweede bevrijd worden. Handig hoor zo terugkijken en maar op 3 mensen hoeven letten. Ook leidt Jan iedereen heel sneaky weg van eventuele kamers met geld, door te roepen, heel sturend: kom jongens, laten we allemaal Stine gaan zoeken, waar is Stine. Ik begin nu te geloven dat de productie Stine speciaal zo ver weg heeft gezet zodat de mol dat kan inzetten als element om te vertragen. Jan dus weer een molpuntje erbij. Hij rent ook in zijn eentje een beetje door het gebouw, op een gegeven moment is iedereen hem kwijt. Ook heel gek dat hij Olcay wegleidt van de jokers, terwijl Jan ze ogenschijnlijk ziet liggen. Ook loopt Jan op een gegeven moment een kamer binnen, ziet geld liggen, gaat toch eerst neer rechts (waar ook iets schijnt te liggen?), en pakt dan het geld, zonder dat hard te roepen naar de rest.
Conclusie: als ik deze opdracht zo zie dan is Jan echt best wel mols bezig, hoe heb ik dat gemist
Olcay en Ruben halen actief geld binnen, Jan benadrukt aan het einde wie er allemaal NIKS heeft opgehaald, en Olcay beschuldigt Jan ook nog eens van nep zoeken naar Stine. Wel opvallend: alle finalisten/ mollen die er nu nog inzitten, zijn de ENIGE die ook echt geld hebben opgehaald.