Tot nu toe lijkt Jan een enthousiaste kandidaat. Ik heb hem dan ook niet als verdachte nummer één.
Maar gisteren zag ik een artikel uit 2011 waarin door Pieter-Jan Hagens werd verteld dat in biechten enkele malen de mol zinnen uitsprak waarvan de beginletters zijn/haar naam vormden. Voorbeeld, voor degenen die de reeks nog willen bekijken in een spoiler:(Voorbeeld: "Kennis is macht".Kim Pieters, 2010)
Zou het kunnen zijn, dat de makers een ouwetje van stal hebben gehaald, ietwat gewijzigd en ietsje minder makkelijk?
Ik zie/hoor Jan zijn eerste drie biechten van aflevering 1 beginnen met de volgende woorden:
1.Wat is dit voor een spel?
2. Ik denk..
3.Mijn naam is...
WID spatie M?
Dit zou goed kunnen. Mooi gevonden.
Moet je nagaan als Jan idd de mol is (ik weet dat je hem niet heel erg verdenkt) dan ligt Rick McCullough echt in een deuk elke keer als hij dit forum bekijkt.
Iedereen en they mama hadden zijn naam al met een ferme pennenstreek doorgestreept of anders toch met een potlood stroke geschrapt. Verreweg de meesten dan toch. Ik ook.
"Nee, hij kan de mol niet zijn want hij vond de kluis niet op tijd"*. "Hij kan niet acteren". "Een mol zegt niet in zijn introductievideo dat 'ie de pot wil spekken". Et cetera.
Hij stond net voordat ik van stem wisselde nog op 0 stemmen in de poll. En ik denk niet dat het voorlopig snel gaat stijgen.
Ook: als Jan de mol is en hij gaat op deze voet verder dan veegt hij Thomas Cammaert van de tabellen.
* maar de taxichauffeur gooide misschien roet in het eten.
Of er was een Plan B, als
- Jean-Marc de test als slechtst zou maken van de 3 kandidaten
- of als Jan en Jean-Marc als het enige duo de kluis niet hadden gehaald
Ik heb nooit geloofd dat de mol de kluis per se moest halen. En als de produktie dan ook nog de zin "behalve de mol, die hoeft nooit naar huis" weglaat, dan ligt het er wel erg dik bovenop dat Jan, Loes en Jean-Marc de mol niet zouden 'kunnen' zijn.
Te veel nadruk daarop. Zoals ik al eerder zei toen ik Loes als meeste verdacht kun je dat zinnetje ook makkelijk weglaten. De mol kan immers de test op zichzelf invullen. Het voegt eigenlijk helemaal niks toe. Maar omdat het anders dan anders is willen ze misschien dat je dat denkt?
Jan zag het berichtje van Ron trouwens eerder dan Loes, bedenk ik me nu. Reageerde in ieder geval eerder.
Ik vraag me wel af hoe Jan, als hij idd de mol is, zijn auto onklaar heeft gemaakt met Stine naast hem.