Ongelooflijk dat dit topic naar de 2e bladzijde is gezakt... Wat mij betreft, is Jan de mol hoor! (oké, in mijn tunnel is er nog een klein zijweggetje naar Stine, maar alles schreeuwt om Jan-Jan-Jan)
Verdachte dingen van aflevering 6:
Opdracht 1; het duurt heel erg lang voordat Stine is gevonden. Ligt dat alleen aan Stine? Of heeft Jan (of Ruben) Stine genegeerd?
Jan legt heel erg de nadruk op het feit dat hij eur 200 heeft gevonden en maakt Olcay verdacht
(oké, deze dingen zijn niet zo heel sterk. Maar gezien het totaalplaatje wel verdacht)
Opdracht 2: Stine laat Jan alleen waarop hij de hele Lada volstouwt met allerlei (nutteloze?) items. Er kon niks meer bij. En als ik mij niet vergis, verscheen er een enorme (mollen?)grijns toen hij alleen in het huis was. Hij reed ook alleen. De ideale positie om te mollen.
Opdracht 3: De suggestie om kandidaten veilig te stellen ipv geld te halen, kwam van hem. De groep ging daarin mee. Hij heeft ook telkens kandidaten weggestreept terwijl hij al veilig was (dan had hij ook voor het geld kunnen gaan)
En zijn opmerking dat hij penningmeester werd: "Ja, voor mij is het geld belangrijk" (of zoiets) Dat kan kandidaats zijn, maar ik geloofde echt niet dat hij het meende. Nog zoiets vreemds: tegen Olcay zei hij dat hij niet de mol was. Dat klonk nogal zenuwachtig, zijn stem ging helemaal omhoog.
En iedereen vindt hem 'o, zo goed bezig!' en 'o zo lekker fanatiek' maar opdrachten gaan wel opvallend vaak mis met Jan in de buurt (en dat mede-kandidaten daarvan de schuld krijgen)... Hij zal hier en daar wat honderdjes meeschrapen (in het circus en bij de 1e opdracht van afl 6) om er later voor te zorgen dat er veel meer geld verloren gaat. Dat denk ik. Ik ben benieuwd of het klopt.