Ik denk dat Jan nu wat verdachter in beeld word gebracht voor spanning, maar dat hij de Mol niet is.
Gedeeltelijk kan ik wel met die redenatie meegaan hoor.
Ik weet niet helemaal zeker of Jan zelf voorstelde om de auto te duwen of dat het een andere kandidaat was. Zo'n voorstel is inderdaad kandidaats, maar als Jan niks had gedaan leverde dat ongetwijfeld vragen op van mede-kandidaten. Uiteindelijk was het vooral Stine die meehielp om die 450 voor de pot te verdienen.
Wat betreft de Tunnelvisie-opdracht, viel het mij op dat Jan meteen meeging in die foute aanwijzing en ook niet echt zijn best deed om dat recht te zetten (terwijl hij wist dat het niet klopte). Behalve dat noemen, liet hij iedereen aanklooien. In dat opzicht leek de hele groep te mollen.
Wat ik daar ook opvallend vond, Stine gaf de juiste aanwijzing over de sterren (plus de kleur) en Jan laat de groep zoeken naar sterren met een andere kleur. Op het laatst lijkt de groep toch nog op het juiste spoor en gaat Jan dramatisch lopen doen over dat ze het niet halen -tijdsdruk verhogen- en lijkt (volgens mij hoor? dat zou ik even terug moeten zien) de andere kant op te lopen. Dan komt hij echt niet meer meewerkend over.
Op mij komt het over dat hij heel erg zijn best doet om over te komen als een fanatieke, enthousiaste kandidaat maar ik vermoed dat hij dus een nét wat fanatiekere mol is. Bij veel opdrachten pakt hij meteen de leiding, verdeelt hij wie wat moet doen en de groep lijkt dat gewoon te accepteren. We zien hem vaak rennen en lekker enthousiast zijn, maar wat is het complete beeld?
Overigens geldt dat ook wel voor Simone; er zijn goede hints en ze heeft echt opvallende dingen gedaan tijdens en na de opdrachten. Maar ik denk dat juist zij verdacht in beeld wordt gebracht.
Op basis van wat ik zie, denk ik toch dat het Jan moet zijn. Maar lastig is het wel.