@Marisa: dat redigeren is wel noodzakelijk ja. :-) Maar ik kan me ook voorstellen dat zo’n dagboek naar iedere kandidaat zou moeten verwijzen.
En dat doet het dan ook.
Om mij heen zie ik weinig mannen het woord opfrissen gebruiken (gelukkig stinken ze ook niet hoor ). Nou ja,misschien hangt dat weer van anderedingen af en hoeft het niet per se een man-vrouw dingetje te zijn. Ik ben zelf een vrouw en zeg het ook niet zo vaak, haha. (Ik zeg dan meestal opknappen ofzo ) Hoewel ik volop Jan verdenk, vind ik dat woord toch wel wat gek.
Ik zeg zelf (als dame) nóóit 'opfrissen', behalve in combinatie met het woord 'kennis'. Het woord 'opfrissen' wordt m.i. vaker in het westen gebruikt dan in het zuiden (waar ik woon, of in Waalwijk bijvoorbeeld
). Ik zeg dat ik me ga douchen, of wassen. Ik hoef namelijk niet te worden opgefrist, want ik bén al fris van mezelf. Kennis fris je op, je lijf was je of douche je. Maar hierover valt te redetwisten.
Haha, satehprikker. Ik hoop maar dat Ruben nog wat geld overhoudt met Jan als penningmeester. Maar goed dat Ruben ook voor die 2500 euro is gegaan.
Leuk dat jij sateh schrijft en niet saté. Haagse roots?
OT: Ik denk ook dat Jan bepaald niet heeft bijgedragen aan de verdikking van Rubens prikker-postuur, met andere woorden: hij heeft de portemonnee van Ruben niet flink gespekt, áls Ruben wint.
@Suuuus en @Whiskers: Ook Olcay had het, net als Jan, over zweten tijdens de opdracht. En daarom staat het woord opfrissen natuurlijk in het dagboek, zodat er wéér iets naar meerdere deelnemers kan wijzen.