Ik hoop niet dat hier frustratie uit klinkt, want die is er absoluut niet, maar hoe hadden we kunnen weten dat Jan de mol is? Het feit dat de die-hard molloten lange tijd massaal voor de gek zijn gehouden zegt natuurlijk wel iets. Maar ik ben gewoon benieuwd of er mensen waren die op basis van concrete mol-acties of sterke hints Jan zijn gaan verdenken? Want hoe hard ik het ook probeerde, ik kon gewoon geen argumenten vinden voor hem als Mol.
Ik verdacht Simone tot en met ze er uit ging, maar ik durf achteraf wel zeggen dat ik vooral zelf niet goed heb gespeurd.
Zo heb ik vandaag in mijn aantekeningen gebladerd en het staat er allemaal hoor:
[1.1] Jan wil geen info delen met andere kandidaten
[1.1] Jan belt voor 1000 euro nadat Loes hem de M18 al gaf
[2.1] Jan roept door de telefoon dat persoon 3 een man is
[2.1] Jan houdt het doosje spijkertjes in zijn hand
[2.1] Jan gaat mee met Simone in het dubbel leg verhaal
[3.2] Simone en Jan volgen Olcay's raad naar 1000 euro niet en nemen -500 euro
[3.3] Jan zegt het foute antwoord schaken
Dus eigenlijk staan al zijn acties tussen alle andere kandidaten hun acties, maar heb ik er gewoon voor gekozen op een bepaald moment om Jan te schrappen. Ik had al na aflevering 1 gezegd dat de Mol de kluis wel zou vinden en wat deed Jan het toch goed in opdracht 2.3 als leider en waarom rijd hij nou die verdubbelaar binnen?
Daarenboven boden Stine en vooral Simone waardige alternatieven. Stine heb ik uiteindelijk los gelaten omdat haar eerste aflevering er te dik op lag, maar Simone werd eigenlijk onderbelicht vond ik en daar begon ik onraad te ruiken.
Maar Simone die belde 0 of 500 euro weg maar in opdracht 1, die reed ook gewoon een auto met 200 euro binnen (Jan reed maar 250 euro meer binnen), ze zat bij Jan bij de bakjes en gaf zelfs geen foute antwoorden in de Molcast.
Dus ik heb gewoon heel slecht gestreept.