ik zat eigenlijk na aflevering 1 al te twijfelen aan Jan ivm de rit van de taxi. Jan vond het wel goed zo dat de chauffeur sigaretten ging halen cq afleveren en maar een beetje lachen zo van, ik hoef nu niet te mollen dat doet de chauffeur wel voor mij, ook was hij minder fanatiek als vanaf aflevering 2 en ben ik vanaf aflevering 2 Jan als hoofdverdachte gaan beschouwen, en ja weinig gepost hier, maar wel tevreden score op de widm app van 141.000 punten
Ik heb gewoon minder goed opgelet dit jaar dan vorig jaar. Niet alle draadjes gevolgd dus niet alle aanwijzingen met elkaar vergeleken. Achteraf gezien denk ik dat Jan wel te ontdekken was. Ik had hem in afl. 1 al in het vizier door de Kiev-opmerking én doordat hij zei tegen Marc: heb je de puzzel nu al opgelost?
En natuurlijk die vreemde taxichauffeur die sigaretten verhandelde en het bellen naar Art terwijl hij net gehoord had dat het M18 was.
Maar ja, het is mindfuck, je laat je meeslepen, het gaat heel gemakkelijk.
Die verdwaasde blik van Jan af en toe, is me ook opgevallen, bijv. toen Ruben zei dat zeven pakketjes die ze geleverd hadden, een vreemd aantal was. Maar ik zag het als een verdacht moment van Ruben en niet van Jan.
Toen die opgeviste koker negatief geld bleek te zijn, reageerde hij heel verbaasd maar ik zag het als een echte reactie, kon me niet voorstellen dat een mol zo in your face zou durven spelen. Wel dus.