Ik heb het al eerder gezegd, maar Jan zou me echt geweldig lijken als hij de Mol is. 10 jaar na Dennis Weening weer eens een echte bengel die de boel constant loopt te flessen.
Uit de tijd dat ik Jan nog verdacht
En hij heeft die verwachtingen meer (veel meer) dan waar gemaakt. Wát een lef, wat een lol had hij er ook in. Heerlijk ook om voor het eerst in jaren weer eens een groep te zien die het geld als grootste prioriteit lijkt te hebben - en dat de fanatiekste daarvan dan de Mol blijkt de zijn
Dat hij zowel al zijn medekandidaten
als dit forum(!) bijna de hele serie om de tuin heeft weten te leiden, is wat mij betreft al genoeg reden om hem te zien als de beste Mol ooit. Het is alleen jammer dat we amper zijn Molacties hebben gezien, waardoor het heel moeilijk is om in te schatten wat zijn rol nou precies overal is geweest. Er waren voor mij namelijk ook echte Follow the money-redenen om hem af te strepen, waarvan een deel is beantwoord in de uitzending, maar een deel ook niet.
Hoe dan ook is Jan een topmol en verdiend hij absoluut een Oscar
Ik kan me gewoon niet anders voorstellen dan dat hij ook echt zelf geloofde dat hij een kandidaat was. Zijn beredenering als kandidaat waren feilloos (denk bv. aan hoe hij met Ruben wilde werken in het circus, hulde om aan dat soort details te denken) en hij had het bondjesspel volledig onder de knie. Legendarisch hoe hij tekeer ging tegen Emilio na de 'Tunnelvisie' over hoe Simone en Ruben de opdracht wel niet helemaal verprutst
Echt Jan, je was een topper