Was Jean-Marc misschien de Mol totdat hij naar huis ging?
Een verzameling mogelijke aanwijzingen:
* De zin “want de mol die hoeft nooit naar huis” Hebben we in aflevering 1 niet gehoord. In aflevering 2 wel, maar toen was, volgens deze theorie, Jean Marc al vervangen.
* Toen in een vorig serie Janine onverhoopt afviel door een ongeluk, benadrukte Art dat Janine niet de mol was. Dat is nu bij Jean Marc niet gebeurd.
* Dagboek vd Mol afl 2: “En met één kandidaat minder wordt de zoektocht er vast gemakkelijker op…” In aflevering 2 gingen er twee personen definitief naar huis. Ron als kandidaat en Jean Marc als de mol?
* De vage figuur achter Jean Marc tijdens zijn biecht is misschien de nieuwe mol?
* In de woordzoeker is het onduidelijk wie de letters Jean-Marc heeft weggestreept. Streepte de nieuwe mol Jean-Marc weg in de woordzoeker?
* Jean Marc zegt in zijn afscheidsbiecht: "Maar het enige wat mij nu nog rest, is de vraag: Wie is de Mol?" Hij had zich ook nog af kunnen vragen welke opdrachten de kandidaten allemaal nog zouden gaan doen of waar ze naartoe gaan... Maar schijnbaar is dat voor hem geen vraag meer? Kende hij het verloop van het spel al omdat hij de mol was?
* Jean Marc zegt in zijn afscheidsbiecht: "Want ik heb echt geen enkel idee.” Hij legt de klemtoon wel heel opvallend op het woord "Enkel"… Dus toch een Dubbele mol?
* In moltalk de kickoff wordt een enorme wisseltrofee geshowd. Om te benadrukken dat er een molwissel heeft plaatsgevonden? (De quizvragen in Moltalk the kickoff blijken achteraf op heel veel punten voorspellend te zijn geweest voor het verloop van het spel!)
* In het moldagboek aflevering 9 staat: "Al 18 dagen vervul ik mijn rol als Mol. Alle dagen heb ik ieder moment opgelet op wat ik zeg en doe.” Dat kun je opvatten als de 18 opnamedagen. Maar als je er dan vanuit gaat dat een mol 24/7 de mol is, dan zijn die 18 dagen korter dan het aantal kalenderdagen dat tussen start en eind van de opnames zat. Twee dagen te kort. En waren dat dan de twee dagen dat JM de mol was?
* Het hele streepjes thema…. zou je kunnen linken aan de gestreepte shirtjes van Fokke en Sukke. Is die hint naar Jean Marc langzaam “weggestreept"?