Ja snap wat je bedoelt maar stel nou hè (en wil nogmaals benadrukken dat ik niet geloof dat hij de mol was) stel dat hij de mol was .. Dan zijn er maar 2 opties. 1: inpakken en wegwezen en dus het seizoen cancellen. Of 2: een nieuwe mol kiezen en er een bijzonder seizoen van maken.
Lijkt me heel sterk dat ze het seizoen cancellen omdat er anders wel eens punten verloren kunnen gaan in de app
Dan ben ik nog niet duidelijk genoeg geweest wat ik bedoel.
Als JM de Mol was, dan MOET je een nieuwe Mol zoeken, want men rekent op die 3 miljoen kijkers tussen januari en maart. Cancellen is geen optie. Maar als je je kijkersbasis niet wil vervreemden, dan moet je zo'n drastische wijziging van het spel wel meedelen aan de kijker op het moment dat die wijziging gebeurt (nu dus). Het zal zo'n vaart niet lopen, maar als je volgend jaar een miljoen kijkers kwijt bent, dan kan ik begrijpen dat dat voor bepaalde mensen ook een inkomstenverlies oplevert. Je wil dus die geloofwaardigheid in tact houden.
JM heeft het spel duidelijk verlaten voor opdracht 3 begon, maar men koos ervoor om de opdracht te laten zien, een test te spelen en een executie op te stellen waar dan werd gezegd dat JM uit het spel was (terwijl dat al zo'n 6 uren geleden besloten was). Ik zie dat als een impliciete manier om te vertellen dat JM als kandidaat is afgevallen.