Even op een rijtje, waarom Loes de mol zou kunnen zijn:
Aflevering 1:
- Ze loopt het tafeltje met de envelop en telefoon straal voorbij en leidt Ron af, zodat hij het ook niet ziet
- Ze schept steeds verwarring over de route naar het Rode Plein, neemt ook de metro (wat in die drukte met bordjes in het Cyrillisch schrift ook niet echt handig is, een taxi was praktischer geweest)
- Het Moskou-team is slecht bereikbaar en 'deed onwijs moeilijk over informatie delen'.
- Uitspraak: "Ik heb graag de controle, maar als ik die niet heb kan ik alles ook prima loslaten". Dit vind ik klinken als een molbiecht over haar strategie in de groep.
- Ze belt voor 1000 euro weg en haalt de kluis niet.
- Ze zit in het team met de afvaller. Eerst leek het of Loes dus niet de mol kon zijn, vanwege de oneerlijke kansen voor Ron als zij het enige team waren geweest dat de eindstreep niet had gehaald. Maar zoals hierboven al opgemerkt moest er iemand afvallen om daarna in het theater weer terug te kunnen komen (een plan B voorbehouden). Ook zou het kunnen zijn dat als Ron en Loes het enige team waren geweest, de afspraak tussen Loes en productie was dat zij Ron terug het spel in zou brengen.
Aflevering 2:
- Ze komt alleen binnen. De Mol opereert alleen. "Zo, dit is een heftige groep" lijkt wel een commentaar van de mol (outsider) op de groep als geheel.
- Op de markt rent ze rond als een kip zonder kop, zonder veel bij te dragen. Ik vermoed dat ze af en toe ook de portoknop ingedrukt houdt, zoals in het shot waar Simone luidkeels staat te schreeuwen.
- Loes is één van de drie kandidaten (naast Simone en Ruben) die de briefjes per twee willen stapelen.
- In het theater is haar reactie op Ron apart. Zij is de enige die met hem een opdracht heeft gedaan, maar ze doet absoluut geen moeite om op die grond een lans voor hem te breken. Het enige wat ze doet is lachen en met haar hoofd in haar handen zitten.
- Haar grote groene graafmachine is steeds 'oeps, kapot', tot drie seconden voor het einde van de opdracht.
Algemeen:
- Loes is all over the place. Ze is overal bij betrokken, maar weinig gestructureerd.
- Fouten lacht ze weg.
- Ze is natuurlijk actrice en kan al die gezichtsuitdrukkingen, inclusief pokerface, prima spelen.
Kortom, ik ga voorlopig voor Loes.