De in your face Mol had toch best fashioably late kunnen komen he?
Dat was ze ook
Iig laat genoeg om geen kans meer te hebben de envelop te vinden. Ze heeft ook echt wel haar best gedaan, gezien alle acties die ik opgenoemd heb. Alleen hadden Ruben en Jan dezelfde vertragingstacktieken
Ruben en Olcay namen de tijd maar die hadden ze ook, er stond een uur voor deze opdracht.
Missschien juist erg kandidaats omdat ze niet bedacbt hadden dat ze ook nog naar een andere locatie, Moliti, moesten.
Daarnaast hadden ze m.i. geen volledige info want de dorpsbewoner vertaalde Greenhouse niet. Het enige dat ze wisten was dat ze naar een kruispunt in Moliti moesten. Dat kruispunt betwijfel ik want dat kan een fout of molactie van Ruben zijn. De andere optie was kerk.
Het is dus niet zo dat ze de oplossing gevonden hadden. De ontbrekende stukken van Jan gaven specifieke info.
Het overleg met Jan over het verzamelpunt heeft bovendien kostbare tijd gekost en Jan's voorstel om terug te gaan naar het ontmoetingspunt met Art was helemaal mols. Niemand in de buurt om te helpen vertalen terwijl Art had vertelt dat ze het geld konden vinden als ze de puzzel zouden oplossen.
Die redenering volg ik niet.
Kandidaten kunnen niet weten dat ze nog naar een andere locatie 4 km verderop moeten, en de mol zal wel gek zijn om daar rekening mee te houden (want die wil de opdracht verstieren).
Ze hadden meer dan genoeg info om de envelop te vinden als ze niet allemaal getreuzeld hadden. Het dorpje is piepklein. De ontberekende stukken van Jan bevatten geen cruciale info.
Jan's voorstel werd effectief geblokkeerd door Ruben. Jan sputterde toen ook niet (in beeld iig) tegen. En ik denk niet dat het overleg (2 x) dan een minuut of 2 a 3 (max) geduurd heeft. Iig niet genoeg om in die tijd naar Moliti gereden te kunnen hebben en de envelop gezocht te hebben.
In het betreffende topic staat wel hoe ik tot de cijfers kom, maar Olcay heeft nog geen drie seconden per vraag nodig gehad. Dat is in geen verhouding tot de tijd die Jan en Ruben er over deden. Het omgekeerde geldt voor het lopen. Dat ging zo langzaam, terwijl Jan en Ruben een halve minuut uit elkaar zaten. Olcay deed er meer dan twee keer zo lang over.
Behalve dat het in geen verhouding tot de anderen staat is 2,95 seconden per vraag over de laatste paar weken goed te beantwoorden (terwijl de opties steeds anders zijn), is het volgens mij ook onmogelijk.
Dat is idd echt heel, heel vreemd. Zowel het zo lang over de route doen (de anderen zijn sneller terwijl ze eerst langs het geld gaan), als het de test in een onmenselijk tempo maken. Alsof het voor haar helemaal niet nodig was hem te maken (want de mol). Zo lang over de route doet ze volgens mij dan ook om te maskeren dat ze de test zo razendsnel zal maken, zodat de totaaltijd niet te veel afwijkt vd anderen (dat zou opvallen, en pas bij de oonthulling mag de mol definitief bekend worden). Ook kan ze onderweg nog een leuk dingetje gedaan hebben (toch een meet de mole ofzo) voor afl 10.