Per auto is het volgens Google Maps juist weer veel langer. Goeie kans dat er dus toch een route tussen Moskou en Tbilisi is die precies de afstand is als op die foto die Ron op Instagram plaatste.
Dat lijkt me namelijk overduidelijk een hint naar zijn terugkomst. En als hij terugkomt, dan gaat hij echt niet naar Salzburg of Bremen.
Tussen Amsterdam en Utrecht zou vast ook wel een route te lopen zijn die 1887 km is.
Het lijkt me logisch dat een gemeenteambtenaar overweegt stenen neer te leggen met de afstand hemelsbreed daarop (1650). Eventueel de kortste afstand over de weg (1980).
Naar mijn weten zijn deze wegwijzers in grote steden altijd de afstand hemelsbreed. Dit omdat dit met de coördinaten van plaats A & B en grootcirkels eenvoudig te berekenen is.
Mochten deze tegels zich in Tbilisi bevinden, betwijfel ik de schrijfwijze van ''Moskau''. Dit is niet de schrijfwijze van deze Russische hoofdstad in de Georgische taal, noch de taal van omringende landen.
Salzburg en Bremen zijn wel steden op deze afstand van Moskou. Tevens waar men Moskou als Moskau schrijft. Niet bewerende dat Ron deze steden bezoekt omwille van WIDM. Ik geloof meer dat het zou gaan om een leuk stedentripje van de heer Boszhard en daar zijn heimwee bewoord ziet staan in de tegels.
Echter sluit ik een terugkeer niet uit. Ook al ben ik hier geen grote voorstander van. Van mij mag het harder gespeeld worden.