Omdat het Dagboek zo lijkt weg te geven dat Ruben de mol niet is, heb ik de metroscene in de chaosopdracht nog eens bekeken. Opvallend veel mensen in zwart-wit gestreepte bovenkleding gezien. Maar deze man bij de uitgang viel me toch het meeste op. Op 27'30 bij Jan, en op 27'38 als Stine voorbij flitst. Bij Jan is de camerabeweging erg opvallend: de camera zoemt heel snel uit en weer in, zodat we de persoon maar een fractie van een seconde in beeld krijgen. Het profiel lijkt sterk op Ruben, al doet de haardracht me twijfelen. Maar misschien heeft hij iets op zijn hoofd.
Is er misschien iemand met een HD-versie die even kan meekijken?
Eigenlijk hoop ik maar dat hij het niet is, of niet herkenbaar genoeg, dan blijft het nog even spannend. Al ben ik sinds de zebrahint, die zo geraffineerd in elkaar zit dat het geen toeval kan zijn (opzettelijke dwaalsporen daargelaten), er voor mezelf wel uit. (Maar ik zou het fantastisch vinden als mijn tunnel instort, en Olcay de mol is!) Zal morgen ook nog even een Ruben-overzichtje plaatsen van afl. 5.
EDIT: In het circus. In de metro. En op dat gewéldige industriële terrein – waar de Russen vroeger probeerden radarsignalen te verstoren – zoek ik maar al te graag de grens op. --> de grens = de uitgang? Dat is wel een plek waarvan je zeker weet dat iedereen je voorbij moet komen, ook als niet iedereen in dezelfde metro zit.