Blinker:
Citaat van: Newbie2 op 13.02.2018, 10:53:33
Is geen reden om hem niet te gebruiken, toch? En waar ik eigenlijk erg benieuwd naar ben, is hoe anderen dan aankijken tegen de graffiti achter de muur bij Art, bij de 3e opdracht in afl. 6. Ik kan daar zelf niet anders dan een terugverwijzing naar de zebrahint in afl. 4 in zien. Het mag toch niet zo zijn dat als een mogelijke aanwijzing niet past bij "de juiste mol" die maar liever genegeerd wordt of afgedaan als toeval, terwijl een mogelijke aanwijzing die daar wel bij past, direct wordt omarmd. Maar ik ben een beetje bang dat het toch zo werkt..
Overigens zou ik het fantastisch vinden als ik er straks helemaal naast zit. Dan heb ik me geweldig beet laten nemen, en een topseizoen gehad.
Eigenlijk moet deze foto groter.
De M is gespoten naast een ingang, een soort tunnel, een soort van steeg(h)
Bij de opdracht Tunnelvisie moesten de kandidaten opzoek naar een pijl op een muur die het donkere gedeelte in wees van een steeg(h)?
Newbie2:
Citaat van: LdHmolletje op 14.02.2018, 08:37:15
Newbie, ik zie daar werkelijk niks in dat op een zebra/zebrapad lijkt. Maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe maak jij daar dan een hint naar jouw zebrahint van?
Het is natuurlijk ook niet 100% 1-op-1. Maar ik zie hier toch zonder echt veel fantasie het hoofd en de nek van een zebra, zijn mond (rechts) staat open. Oren linksboven. Gestreept en wel. Dan ook nog duidelijk een letter (M) erboven en een ruit. Die laatste twee elementen kwamen ook terug in de beeldovergang. Let ook op dat er links van Art op de muur (zie foto in Ruben topic) strepen staan en een vraagteken erboven. Alsof de vraag gesteld wordt: wat hebben al die strepen dit seizoen toch de hele tijd te betekenen? In het midden een doorkijk: het is een kwestie van doorkijken. Rechts de plaats waar dat gebeurt, namelijk in de beeldovergang.
Ik hoop dat ik het zo heb verduidelijkt?
LdHmolletje:
Dat heb je, ook al zie ik het er zelf niet in... Maar ik begrijp zo wel dat jij het er wel in ziet!
Jannes:
Nadat ik gisterenavond heel snel (net voor instorten) uit de Simonetunnel ben gesprongen, vind ik de zebrahint (die ik nu voor het eerst lees) best interessant, al denk ik dat er wat toevalligheden in zitten zoals dat veel kandidaten gestreepte kleding dragen. Wie weet ...
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62383.95;imodeMij viel die vreemde graffititekening op de muur met die duidelijke letter M ook op. Het móet iets betekenen en wat Newbie zegt is zeer plausibel en zeer goed gezien. Strepen, zebra, pianotoetsen.
Dat tesamen met de vele zwart-wit kleding en natuurlijk 'wegstrepen', een woord dat zelfs letterlijk gezegd wordt door Ruben in zijn introductieverhaal, tesamen met de vele muziek in de laatste aflevering, de 'pianoman' bij de liedjes, tja, ik ben er wel uit.
Verder nog: zegt in introductiefilm van spectaculaire dingen te houden, maar laat het juist bij spectaculaire spellen afweten: touw tussen flats, boot op wild water.
Wat betreft de zebrahint, er is zelfs een zwartwitte zebraballon te zien, bij 14.45 minuut in aflevering 5:
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/03-02-2018/ Eentje, tussen allemaal ballonnen met stippen en een paar met rode zebrastrepen.
Executie aflevering 5: achter Ruben schilderij met twee mannen met baarden. Ruben heeft als enige een baard.
Liep Ruben achter de kandidaten langs in afl. 4? Bij minuut 27.59 een opvallende, zeer lange geestelijke die langsloopt, kan goed Ruben zijn in vermomming.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/27-01-2018/