Mijn Mol!
Ik vermoed dat juíst die epische reactie van Ruben gekozen is vanwege het feit dat hij van de Mol zelf kwam! Hoe heerlijk voor Ruben dat hij hierdoor niet verdacht gevonden wordt door de kijkers (iets dat de makers zeer zeker hebben meegenomen in hun besluit om juist dit uit te zenden)! En ja, zo'n reactie is wél te faken: gewoon een aantal keer oefenen van te voren, aangezien je al weet dat er zoiets zal gebeuren.
Wat betreft het geld dat hij samen met Olcay pakt: wat mij betreft is dat zeer verwaarloosbaar, aangezien het om een relatief klein bedrag gaat dat in verhouding met al die telefoontjes naar de voicemail ook al snel weer terug zou lopen. Niet helemaal fair misschien, maar wel een trend die je volgens mij vaker ziet. (dat Mollen een beetje geld pakken, om toch niet helemaal verdacht te zijn) Immers, als Ruben naast Olcay zou gaan zitten in haar reacties/gemoedstoestanden en hetzelfde zou reageren als haar, dan zou het wel héél obvious zijn dat er een Mol bij hun zit (of in elk geval de schijn hebben van...).
Verder kan ik de gedachte niet loslaten dat Ruben Olcay voor zijn karretje heeft gesponnen, in de zin van dat hij overal actief lijkt en Olcay juist wat meer op de achtergrond. Hoe heerlijk voor een Mol om tegenover een meer passieve speler te zitten en om dan alles overdreven actief uit te vergroten. Dan zien wij nu alleen een Olcay die een beetje buiten het spel lijkt te staan, maar ondertussen is er een slimme Mol bezig met zijn positionering.
Verder is Olcay degene die op 28:55 zegt: "Ik heb wel het idee dat we hier weg moeten." Pas dan gaat Ruben met haar mee. Als hij écht zo'n enthousiaste kandidaat was, had hij dat toch zelf voorgesteld? De manier waarop Olcay het in haar biecht zegt, doet ook vermoeden alsof ze dat al een tijdje aan het voorstellen was. Ondertussen zien wij Ruben eigenlijk vrij traag nog bij de balie staan te kletsen met de medewerkers... Daarnaast hoor ik hem ook als enige (volgens mij(n) tunnel) 'спасибо' (=spaasiebaa) zeggen. Dat 'bedankt' is. Voorkennis over de taal?
Jean-Marc helpt Ruben trouwens ook met het systeem van de kaart en benodigdheden. Ruben reageert dan vrij laconiek: "Ohja, als je het nu zo uitlegt dan klopt dat inderdaad wel" Om vervolgens gelijk weg te drukken wanneer Jean-Marc vraagt om hulp van hen! Even daarvoor heeft Ruben nét aan Bella en Simone uitgelegd hoe het werkt met die plattegrond... Dus wat klopt daar niet?
Ik zit verder totaal niet in een tunnel hoor, want ik wéét gewoon dat Ruben het moet zijn!