Ik weet niet of het al was gemeld, maar Ruben heeft in de derde opdracht een shirt aan in dezelfde rode kleur als de touwen tussen de twee gebouwen. Verwijst de naam van de opdracht, "rode draad", naar hem? De harten boer (harten J) kwam ook al bij hem in beeld. Ruben houdt van jazz.
Wat het ingeklemd worden voor 50 euro betreft: het kan zoals eerder iemand schreef zijn om daarna plaats te nemen in een van de rode auto's. Ruben ging als eerste af, maar hij noch zijn auto stonden aan de finish. Zou zeer spectaculair zijn! Verdere (mogelijke) molacties toch nog maar eens nagaan, en teruglezen in dit topic. Tijdens de tunnelvisie opdracht gaf hij in elk geval een paar terloopse maar toch sturende opmerkingen, viel me op, dus misschien hebben we hier te maken met een heel subtiel opererende mol. Dat we er niet zo heel veel aan hem opvalt kan ook heel goed zijn omdat de productie hem buiten schot houdt. Immers nogal wat van de kandidaten in de groep noemen hem als verdachte. Wat zien zij wat wij niet zien? Verder, als hij de mol is, alle lof voor hoe hij zijn gezicht in de plooi houdt bij de biechten en executies. Nog een goed acteur ook, in dat geval.
Ik zit net als veel anderen hier vanaf het begin op Simone, maar ben geneigd over te stappen naar een van de minder verdacht in beeld gebrachte kandidaten. Ik denk bovendien dat Simone de waarheid sprak, toen ze antwoordde dat ze niet de mol is. Heb al zitten spinnen op Jan of op Loes ook, maar ga toch voor Ruben. Ook omdat ik er bijna van overtuigd ben dat in de eerste seconden van de aflevering de bil van de muurgeschilderde zebra (die sterk lijkt op een molduim) in het erop volgende shot Ruben aanwijst. Zie ook
hier.