Ruben is behoorlijk de Mol voor mij. Ik heb tal van redenen, maar ik zal het proberen kort te houden.
1. Ruben lijkt veel binnen te halen en bovenaan te staan in ieder geldschema. Maar als je let op wat hij niet binnenhaalt (zoals de 5.000 euro) dan staat hij onderaan.
2. Over geldschema's gesproken, het valt me op dat de officiële website er bijzonder wat aandacht aan schenkt dit jaar. Alsof het dus dit jaar een Mol is die niet die regel volgt. Ruben staat in beide schema's bovenaan.
3. Alle kandidaten in het spel + Stine zaten op Ruben. Ja, vorig jaar zat een groot tal ook verkeerd tot aan het einde. Maar nu nemen ze Simone ook in overweging, waar ze vorig jaar blind waren voor Thomas. Uit de overweging van dit blijkt dus dat Ruben verdachter is voor de kandidaten dan Simone. En zij zien de dingen die wij niet zien.
4. Ruben lijkt goed te kunnen liegen, maar heeft ook wel last van zenuwtrekjes: wegkijken, aan zijn baard krabben etc. Waar Simone (de meest mogelijke Mol na Ruben) stalen zenuwen lijkt te hebben alom.
5. Ruben gaat vaak mee in fouten van kandidaten. De marktopdracht, de tunnel-zoekopdracht.
6. Ruben hoefde niet op te staan in de theater opdracht. Dat deed me denken aan Jon van Eerd in 2009, toen hij buiten het reuzenrad moest eindigen, wat ook een hint bleek te zijn.
7. Ruben verdiende 2.000 euro in het begin. Maar Olcay vond de locatie, kluis en bedacht het wachtwoord (dat Ruben vergeten scheen te zijn). 2.000 euro winnen = Een Verhaal Apart voor een Mol?
8. Ruben draait in aflevering 6 zijn eigen bord om van rood naar groen. Hij is daarmee Verlost van de executie.
9. Tijdens de Niets is wat het lijkt-opdracht verandert het standpunt van Art en de camera vanaf het punt dat Ruben aan de tafel komt.
10. Bij de belangrijkste opdracht voor de pot haakt Ruben af. Hierdoor haakt Stine ook af. 5.000 euro!!
11. Dit heeft niks met Ruben te maken, maar ik vind de groepsfoto hint te duidelijk, zeker na vorig jaar. De cirkels die zouden leiden naar de NOS kun je overal in beeld plaatsen. Dit is volgens mij ook toeval.
12. Jan wordt verdacht, dacht ik, vanwege zijn laagste positie in de schema's. Maar nogmaals ik denk dat de schema's er dit jaar zijn om ons op een verkeerd been te zetten.