Hee het wordt eindelijk wat drukker in de Ruben tunnel!
Vind het wel jammer dat sommigen Ruben wegzetten als saaie of slechte mol.
Hij speelt het anders. Hij saboteert, waardoor de anderen minder kunnen verdienen. Met klassieke follow the money valt dat niet op.
En hij heeft onderweg wel wat hulp van de productie gehad denk ik.
Maar dat zorgt er wel voor dat we misschien nog wat leuke verrassingen gaan zien in afl. 10
Net optijd me terug getrokken uit de Simone tunnel. De aanwijzingen naar koning(inn)en die niet op Stine bleken te slaan en je lijstje magere hein hints, en het niet verder opstapelen van hints naar Simone op de groepsfoto na deden me twijfelen. Halverwege deze aflevering was de doorslag. Simone die niet goed stond op de groepsfoto en Thriller en pianoman als bonus nummers... bij car-aoke.
Ik weet niet of Ruben een slechte mol is, of saai. Dat moet aflevering 10 uitwijzen. Qua hoe hij overkomt, hoe hij door de productie is neergezet, qua tactiek en karakter vindt ik hem heel erg in het rijtje van de laatste mollen passen. En daarmee misschien wat te voorspelbaar. Ik ben wel toe aan een verrassende mol, eentje die wat meer op de voorgrond durft te treden. Zoals Jan of Olcay.
Ik zie gewoon herhalende patronen. Weer de Mol die in aflevering 1 a) geld binnen haalt (als enige), om goodwill te kweken b) een cruciale rol speelt in het plot van de eerste aflevering. Thomas vond de sleutel die nodig was voor de bioscoop opdracht, Ruben zorgde voor de 5 landen ontknoping.
Een mol die in de groepsdynamiek zich niet erg mengt in de discussies, schuld afschuift op anderen, en concequent achteraan staat.
Wel goed hoe hij net optijd penningmeester werd.
Dat een mol in de follow the money niet obvious er uitspringt is logisch, dat maakt je een slechte mol, niet iedereen moet je sabotages kunnen aanwijzen.
Maar als Bella al met 10 vragen op Ruben zat, bewijst dat de groep hem heel vroeg in het spel verdacht, daarom hoop ik ergens nog op een plot twist. Al zijn de aanwijzingen naar Ruben als je alles opteld nu wel sterker dan naar de rest.